ملوان با این وضع زیاد دوام نمی‌آورد

وضعیت اورژانسی قوی سپید

اکبر منتشلو
خبر‌نگار


در فصل گذشته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان، ملوان همواره روند صعودی داشته و توانسته روزهای خوبی را تجربه کند. قوی سپید انزلی بعد از رفت‌وآمدهای فراوان به لیگ برتر فوتبال کشورمان، انگار این روزها به یک شرایط ایده‌آل و مناسبی دست یافته و توانسته باز هم دل هوادارانش را شاد کند. ملوان در بیست‌ودومین دوره لیگ برتر، بعد از غیبتش در این رقابت‌ها توانست با حضور در این دوره از رقابت‌ها جایگاه نسبتاً مناسبی را کسب کند. انزلی‌چی‌ها با کسب 27امتیاز از 30بازی و تقریباً بدون استرس توانستند خودشان را در بالاترین سطح فوتبال کشورمان حفظ کنند. با شروع بیست‌وسومین دوره لیگ برتر و البته کار خوب مهدی تارتار در این تیم، قوی سپید انزلی دوباره پرواز را شروع کرد و توانست در این دوره از بازی‌ها، خود را به ششم جدول برساند. ملوانی‌ها توانستند با رشد خوبی که داشتند 6پله نسبت با فصل قبل صعود کرده و با 41 امتیاز از 30 بازی بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند.
آنها نشان دادند که همچنان می‌توانند برای هواداران‌شان شادی‌آفرین باشند و در لیگ برتر به عنوان یک تیم خوب و سازنده ظاهر شوند. با شروع بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر و جدایی مهدی تارتار شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که ملوان بتواند باز هم روزهای خوبی را تجربه کند. اما این‌بار ملوان با مازیار زارع که با این سرمربی به لیگ برتر رسیده بودند، انگار قرار است روزهای بهتری را هم تجربه کند. ملوان با هدایت زارع تا اینجای لیگ برتر توانسته بهترین نتیجه سال‌های اخیرش در لیگ برتر را کسب کند. ملوان این روزها بالاتر از بسیاری از تیم‌های مدعی مثل استقلال، تراکتور، فولاد، ذوب‌آهن و... در رده سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. تا اینجای کار ملوانی‌ها شاهکار کرده‌اند. آنها از 8 بازی 4 برد، 3 مساوی کسب کرده و تنها یک باخت دارند و به این ترتیب 15امتیازی هستند که برای انزلی‌چی‌ها بسیار خوشایند است اما این تمام ماجرای این روزهای قوی سپید نیست.
در همین شرایط، ملوان همان‌قدر که در لیگ برتر روزهای خوبی را سپری می‌کند، از نظر وضعیت مدیریتی و مالی اوضاع و احوال وحشتناکی دارد که به نظر می‌رسد این تیم را باز هم به شرایط بد سال‌های گذشته سوق دهد.
وضعیت ملوان از نظر مالی آن‌قدر بحرانی است که بازیکنان و کادرفنی این تیم تاکنون که بخش زیادی از نیم‌فصل اول سپری شده، هیچ‌گونه دریافتی نداشته‌اند و باشگاه ظاهراً برنامه‌ای هم برای پرداخت به بازیکنان و کادر فنی ندارد.
قبل از شروع بازی‌ها، زمزمه‌هایی درباره ادامه حضور مهدی تارتار و کادر همراهش در این تیم وجود داشت، اما این سرمربی با توجه به شرایط باشگاه از نظر مالی، ترجیح داد با وجود پیشرفت خوبی که ملوان داشت، از این تیم کناره‌گیری کند. حالا مازیار زارع و همکارانش و بازیکنان این تیم به‌طور بحرانی با این وضعیت روبه‌رو هستند و البته حمایتی هم انگار در کار نیست. جالب است که برخی از بازیکنان فصل گذشته ملوان علاوه برقرارداد این فصل از بازی‌ها که پولی به آنها پرداخت نشده، از فصل گذشته نیز از ملوان‌ طلب دارند و نتوانسته‌اند تاکنون به حق خود برسند. هرچند امید زیادی به حل این موضوع در ملوان وجود ندارد، اما کادرفنی و بازیکنان همچنان امیدوار به حل مشکلات مالی هستند و هنوز اعتراضی به این موضوع نداشته‌اند، اما کار به جایی رسیده که این تیم حتی برای هزینه‌های روزمره و حضور در بازی‌ها هم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده و این موضوع قطعاً تأثیر ناگواری در رویارویی ملوان در هفته‌های آینده خواهد داشت. کار در ملوان به جایی رسیده که این تیم قدرت خرید بلیت برای حضور در بازی‌های که میهمان هستند را ندارد و این وضعیت حسابی زارع و شاگردانش را کلافه کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی