خبر

استقلال و سپاهان
افتتاح‌کنندگان استادیوم خاطره‌ها
پایان دلتنگی برای ورزشگاه آزادی
طبق اعلام شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی ورزشگاه آزادی تا اواخر آذرماه برای میزبانی از مسابقات فوتبال آماده شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. سازمان لیگ فوتبال قصد دارد این ورزشگاه را بعد از مدت‌ها با برگزاری دیدار استقلال و سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر بیست‌وچهارم افتتاح کند. طبق برنامه این دیدار ۱۳دی‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد و سرانجام دلتنگی برای ورزشگاه خاطره‌انگیز آزادی پایان خواهد یافت. آخرین دیدار برگزار شده در استادیوم آزادی مربوط به فینال حذفی فصل گذشته و بازی قهرمانی سپاهان مقابل مس رفسنجان بوده است و پس از ماه‌ها دوری دوباره استقلال و پرسپولیس می‌توانند در این ورزشگاه میزبانی کنند.


خیال راحت هواداران الوحده از بازگشت کاپیتان
نوراللهی آماده برای دو تقابل مهم
الوحده امارات در این هفته از مسابقات لیگ امارات مقابل اتحاد کلبا قرار گرفت و این در شرایطی بود که هواداران عنابی‌پوشان نگران وضعیت کاپیتان ایرانی تیم‌شان بودند. احمد نوراللهی که پیش از تعطیلات ملی به دلیل مصدومیت در تقابل العین از زمین بازی خارج شد و به نظر می‌رسید مصدومیتی جزئی دارد، با دو هفته استراحت و البته اغلب تمرینات انفرادی خود دوباره به ترکیب الوحده برگشت و در شرایطی که از ابتدا مقابل الوصل ۷۴ دقیقه بازی کرد اما نتوانست به صورت کامل تیمش را همراهی کند. با این حال او با بستن بازوبند کاپیتانی به بازو در دقیقه ۴ با ارسال زیبایی که داشت زمینه‌ساز گل نخست تیمش شد که این گل توسط VAR رد شد اما غیر از آن شاهد عملکرد بسیار خوبی از نوراللهی بودیم. وی در این دیدار ۹۰درصد پاس صحیح، ۲پاس کلیدی، پیروزی در ۴دوئل از ۵ تقابل و دو تکل موفق داشت تا آمادگی خودش را به نمایش بکشد و هواداران این تیم از وضعیت کاپیتان تیم‌شان خیال‌شان راحت باشد. الوحده تا پیش از آغاز دوباره تعطیلات بین‌المللی فیفا، دو بازی مهم با النصر و الوصل در لیگ امارات دارد که می‌تواند شرایط جدولی این تیم را با تغییرات مهمی روبه‌رو کند.


با جدایی از آکادمی شباب الاهلی
جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران معارفه شد
در روزهای گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی پیرامون حضور یک لژیونر 16 ساله ایرانی در لیگ بزرگسالان امارات منتشر شد. در این بین طبق پیگیری‌ها مشخص شد نام این بازیکن اشکان فیاض‌پور است  که در لیگ دسته دوم امارات و تیم گاردنز یونایتد حضور دارد و حالا به جمع انبوه بازیکنان ایرانی جوانی پیوسته که رؤیاهای خود را در فوتبال امارات دنبال می‌کنند. فیاض‌پور در سال‌های گذشته رؤیای فوتبالیست‌شدن را از طریق آکادمی شباب الاهلی پیش برده و بعد از درخشش در رده جوانان این تیم، نظر تیم گاردنز یونایتد امارات را متوجه خود دیده اما جالب است بدانید که او پیشنهاد تیم بزرگسالان این تیم را گرفته تا در 16 سالگی به جمع انبوه بازیکنان ایرانی بپیوندد که در سطح لیگ بزرگسالان امارات کار خود را دنبال می‌کنند. گاردنز یونایتد البته تیم لیگ دسته دومی است اما به هر حال حضور فیاض‌پور جوان در این تیم، نکته بسیار جالب و مهمی به‌شمار می‌رود و فوتبال ایران را امیدوار به ظهور یک هافبک تهاجمی دیگر کرده است.


اعلام ورزشگاه‌های ۳ بازی
از هفته دهم لیگ برتر
سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، محل برگزاری سه دیدار از هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور را اعلام کرد. بر این اساس دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور تبریز از ساعت 17:45 روز پنجشنبه 10 آبان در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار خواهد شد. علاوه بر این دیدار تیم‌های چادرملو اردکان و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 17:30 جمعه یازدهم آبان در ورزشگاه شهیدنصیری یزد برگزار می‌شود و دیدار سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک نیز از ساعت 17:45 روز جمعه هفته جاری (11 آبان ماه) در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به انجام خواهد رسید.


بازرسان  مجوز حرفه‌ای AFC دی‌ماه به ایران می‌آیند
مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: «در تیرماه سال جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو از انعقاد قرارداد با یک شرکت نیوزیلندی-استرالیایی به عنوان ارزیاب خبر داد و اعلام کرد که در بخش صدور مجوز حرفه‌ای می‌توان از این شرکت بهره گرفت.»
او اظهار داشت: «پیش‌بینی می‌شود که شرکت مذکور از اواخر دی‌ماه سال جاری کار ارزیابی حضوری خود را شروع کند. بازرسان به کشورها اعزام می‌شوند تا زیرساخت‌ها و امکانات موردنظر را ارزیابی و در نهایت موارد مختلفی را در راستای روند روبه‌رشد و به‌روز شدن امکانات مطرح کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی