خبر و مصاحبه

عیادت وزیر ورزش و جوانان از محمد نصیری
احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از محمد نصیری وزنه‌بردار پرافتخار ایران عیادت کرد. وزیر ورزش ضمن گفت‌وگو با پزشکان و رئیس بیمارستان و با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته برای مداوای این قهرمان نام‌آور، آخرین وضعیت محمد نصیری را جویا شد. دنیامالی از رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خواست تمامی تمهیدات لازم برای رسیدگی به وضعیت نصیری اندیشیده شود. نصیری با پنج مدال قهرمانی جهان و یک طلا، یک نقره و یک برنز المپیک از نامدارترین ورزشکاران تاریخ ورزش ایران به حساب می‌آید و یکی از مشاهیر وزنه‌برداری جهان است.

رده‌بندی جدید فیفا
یوزهای ایرانی همچنان دوم آسیا
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی را معرفی کرد که تیم ملی کشورمان بدون تغییر در جایگاه دوم آسیا قرار دارد. در این فهرست تیم ملی کشورمان همچنان نسبت به ماه گذشته بدون تغییر پس از سامورایی‌ها در جایگاه دوم آسیا و نوزدهم جهان قرار دارد. در این فهرست تیم‌های آسیایی از جمله ژاپن، ایران، کره جنوبی، استرالیا و قطر به ترتیب در جایگاه ۱۵، ۱۹، ۲۲، ۲۴ و ۴۶ جهانی قرار گرفته‌اند. گفتنی است پس از آرژانتین تیم‌های فرانسه، اسپانیا، انگلیس، برزیل، بلژیک، پرتغال، هلند، ایتالیا و کلمبیا در جایگاه دوم تا دهم این فهرست قرار دارند.

تجهیز ورزشگاه غدیر اهواز
در ادامه تجهیز، بهسازی و توسعه ورزشگاه غدیر، گیت‌های ورودی این ورزشگاه رسید و به زودی نصب خواهد شد. این گیت‌های ورودی هوشمند بوده و توسط متخصصان داخلی و برابر با استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده که متصل به سیستم مرکز رایانه‌ای و اینترنتی هستند. ورزشگاه غدیر که سال‌ها بلاتکلیف و متروکه مانده بود، مهرماه ۱۴۰۱ و طی تفاهمنامه‌ای به شرکت گروه ملی فولاد ایران و باشگاه استقلال خوزستان واگذار شد و به چرخه ورزشگاه‌های کشور بازگشت و در چندین فاز وضعیت آن ساماندهی و بهسازی شد و تعمیرات اساسی در آن صورت گرفت.

شکست ۴ گله تیم ملی در تقابل با پیرمردها
انتظار برای برخورد AFC با کره شمالی
تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان که اولین بازی خود در گروه A مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا را با برتری ۷ بر یک مقابل هنگ‌کنگ پشت‌سر گذاشته بود، چهارشنبه شب با نتیجه عجیب ۴ بر یک مغلوب کره‌شمالی شد. در این بازی ماهان مشابه، ابوالفضل کاظمی، محمدرضا بنی‌تمیم، مرتضی علی بالدی(۷۸- امیرحسین شجاعی)، محمدامین حسینی، عرفان یوسف‌زاده، علی جلوخانی، محراب بادله (۵۵- عرفان خدادادیان)، امید قره‌چماقلو (۶۹- ماهان علیپور)، امیرمحمد بوستانی (۶۹- ایلیا احمدی‌منش) و سلمان غفاری (۷۸- علیرضا یاری‌نسب) برای ایران به زمین رفتند.
عرفان خدادایان در دقیقه ۵+۹۰ تک گل ایران را به ثمر رساند و ری کانگ ریم (۲،۲) کیم یو جین (۵۰)، چوئه سونگ هون (۷۶- پنالتی) و پاک کوانگ سونگ (۹۰) هم برای کره‌شمالی موفق به گلزنی شدند. تیم فوتبال نوجوانان کره‌شمالی با این پیروزی ۹ امتیازی شده و صدرنشینی‌اش را حفظ کرد و شاگردان چمنیان نیز با ۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سوریه در رتبه دوم باقی ماندند. هرچند نتیجه رقم‌خورده نشان می‌دهد شاگردان عباس چمنیان در این بازی ایرادهای فنی زیادی داشته‌اند اما باید به یک نکته اشاره کرد؛ طبق تصاویری که از این مسابقه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته چهره برخی بازیکنان حریف با سن قانونی برای حضور در مسابقات زیر 17 سال مطابق نیست و آنها سن بیشتری از یک بازیکن رده سنی نوجوانان دارند.
با این تفاسیر انتظار می‌رود AFC بزودی به این پرونده رسیدگی کرده و اگر تخلف کره‌ای‌ها با انجام آزمایش‌های لازم محرز شد، آنها را با جریمه‌های سنگینی مواجه کند. جدا از ایران برخی تیم‌های دیگر حاضر در این گروه مثل اردن نیز پیگیر وضعیت سن بازیکنان کره‌شمالی هستند. در این شرایط تیم ملی نوجوانان ایران ساعت ۲۱:۳۰ دیشب به مصاف سوریه رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی