بعد از بیرو، سیدحسین مقابل کریس درخشید

18سال ناکامی رونالدو مقابل گلرهای ایرانی

حمیدرضا عرب/ سال 2006 کریستیانو رونالدو در ترکیب تیم ملی پرتغال مقابل تیم ملی ایران بازی کرد و موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه دروازه‌بان سال‌های دور فوتبال ایران را باز کند. کمتر کسی تصور می‌کرد که بعد از آن تقابل فوتبال ایران بار دیگر با رونالدو روبه‌رو شود اما همگروهی ایران با پرتغال در جام جهانی 2018 روسیه بار دیگر تیم ملی را مقابل یکی از بهترین‌ بازیکنان تاریخ فوتبال ایران قرار داد.
در آن بازی تیم ملی یکی از نتایج ماندگار تاریخ حیات خود را به دست آورد و مقابل کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش به تساوی ارزشمند یک-یک دست یافت. تیم ملی که در آن ایام در اوج قرار داشت، توانست با اجرای یک تاکتیک منسجم و در شرایطی که یک گل از حریف عقب بود، در دقایق پایانی گل تساوی را به ثمر برساند. اما آن نتیجه در شرایطی به دست آمد که پرتغال در جریان بازی فرصتی طلایی از روی نقطه پنالتی به دست آورد تا تعداد گل‌های زده تیمش را افزایش دهد اما علیرضا بیرانوند با یک واکنش تاریخی ضربه پنالتی رونالدو را مهار کرد تا عملاً زمینه‌ساز تساوی ارزشمند ایران مقابل پرتغال شود.
اما این پایان تقابل‌های فوتبال ایران با بیرو نبود. فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا نیز فرصتی بود تا رونالدو در قالب تیمش یعنی النصر مقابل پرسپولیس قرار بگیرد که بیرانوند در آن میدان نیز رخ‌دررخ رونالدو قرار گرفت که بازهم توانست دروازه تیمش را به رغم شکست مقابل این ستاره فوتبال جهان بسته نگه دارد. در بازی برگشت نیز همین اتفاق رخ داد و بیرانوند بازهم مغلوب کریس نشد تا از 3 رویارویی مقابل این بازیکن حتی یک‌بار هم دروازه خود را مقابل هنرنمایی این ستاره باز شده نبیند.
اما این پایان ناکامی‌های کریس مقابل گلرهای ایرانی نبود. او که 18 سال پیش موفق شد در جام جهانی آن هم از روی نقطه پنالتی دروازه میرزاپور را باز کند، سه‌شنبه شب بار دیگر مقابل یک گلر ایرانی قرار گرفت و باز هم در گلزنی ناکام بود. آن شب نوبت سیدحسین حسینی بود تا با مهار موقعیت‌هایی که نصیب رونالدو می‌شود، خود را مقابل یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال جهان به اثبات برساند. حتی اگر حسینی قدری خوش‌شانس بود می‌توانست در این میدان گلی هم دریافت نکند اما به هرحال او بعد از اینکه ضربه سر مواج رونالدو را مهار کرد در ریباند مغلوب یک ضربه سر دیگر شد که توسط لاپورت نواخته شد تا استقلال با همین تک گل میدان رقابت با النصر را ترک کند.
فارغ از این گل و همه شایستگی‌های استقلال برای به دست آوردن دست‌کم یک امتیاز اما انگیزه گلرهای ایرانی مقابل رونالدو فوق‌العاده است. هم بیرانوند که 3 بار رونالدو را ناکام گذاشته و هم حسینی دست به دست هم دادند تا ناکامی مرد سابق فوتبال جهان مقابل گلرهای ایران 18 ساله شود.

جستجو
آرشیو تاریخی