سپاهان با این فرمول حالش خوب نمی‌شود

یک لشکر ستاره با مرد بازنده

اکبر منتشلو
خبر‌نگار


صدرنشینی سپاهان در لیگ برترفوتبال کشورمان، عاریه بوده و این لقبی است که سازمان لیگ در سایه بازی‌های معوقه به آن داده است. این صدرنشینی حتی بدون بازی‌های معوقه هم جایگاه مطمئنی برای زردپوشان اصفهانی نیست. فاصله دو امتیازی با سایر تیم‌ها، برای تیمی که به عنوان مدعی وارد این رقابت‌ها شده قطعاً جایگاه خوب و موفقی به شمار نمی‌رود. باید در نظر داشت که سپاهان در میان تیم‌های مدعی نه تنها طی دو فصل اخیر فوتبال کشورمان نیمکت با ثباتی داشته است بلکه این تیم هر سال بهتر از سال گذشته توانسته بازیکنان ستاره‌ای را به خدمت بگیرد.
 این موضوع و جذب بهترین‌های لیگ برتر و حتی بازیکنان خارجی این روزها کاملاً در سپاهان مشهود است. بازیکنان خوبی مثل مهدی لیموچی، آریا یوسفی، جواد آقایی‌پور و... در این دوره از رقابت‌ها در ترکیب سپاهان به میدان می‌روند که به خوبی نشان داده‌اند، از بهترین‌های فوتبال کشورمان هستند و حضورشان در هر تیمی، می‌تواند باعث موفقیت‌های بسیار خوبی شود. از طرف دیگر سپاهان با صرف هزینه‌های زیاد، بازیکنان خارجی بسیار خوبی مثل ابوبکر کامارا، حنانوف، برایان دابو و... را به خدمت گرفته که آنها نیز به خوبی توان و ظرفیت خودشان را در رقابت‌های اخیر نشان داده‌اند. از نظر امکانات شاید بتوان مدعی شد که سپاهان تنها تیمی است که هیچ گونه مشکلی از نظر سخت‌افزاری ندارد و همه چیز برای این تیم مهیا است.
وضعیت سپاهان در لیگ برتر را تا حدودی بررسی کردیم و گفتیم که صدرنشینی موقت سپاهان نباید دستاویزی برای فرار از ضعف‌های این تیم باشد. اما وضعیت سپاهان در آسیا بدتر است و به خوبی نشان می‌دهد که این تیم توانایی بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و توانش را ندارد. سپاهان با این ستاره‌ها از سه بازی آسیایی آن هم در لیگ دسته دوم آسیایی، فقط یک برد داشته و دو بازی را واگذار کرده است. سه بازی و سه امتیاز هواداران سپاهان را برای آینده تیم‌شان در آسیا نگران کرده است. با این شرایط به نظر می‌رسد باید مشکل سپاهان را در جای دیگری جست‌و‌جو کرد.
 به نظر می‌رسد ژوزه مورایس این روزها اصلاً حواسش به تیم نیست و در هر صورت نمی‌تواند توان سپاهان را برای موفقیت تیم به کار بگیرد و در صورتی که وضعیت به همین منوال پیش برود، شاید خیلی زود برای سپاهان دیر شود و دیگر فرصتی برای جبران این زمان‌ها و امتیازات نباشد. مورایس در فصل گذشته هم تقریباً همین شرایط را داشت، اما با اختلاف بسیار زیادی از صدر در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان داد که برخی حرف‌ها درباره مربی بازنده، چندان بیراه نیست. حضور مجدد مورایس روی نیمکت سپاهان با اما و اگرهای زیادی همراه بود که در نهایت به ادامه حیات مورایس در سپاهان منجر شد، ولی این موضوع که مورایس هم نمی‌تواند آرزو‌های چند ساله سپاهان و هوادارانش را برآورده کند، به واقعیت بسیار نزدیک‌تر است و شاید زمان آن رسیده که مسئولان سپاهان، اشتباه اول فصل را زودتر جبران کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی