مصاحبه و خبر

دنیا مالی:
شأن ما ورود به مسائل تیم‌ها نیست
طی هفته‌های اخیر لیگ برتر برخی اظهارنظرها از سوی تعدادی از مربیان یا مدیران پیرامون حمایت دولتی از باشگاه‌هایی مثل تراکتور، ملوان انزلی و... صورت گرفته که این موضوع در همان مقطع تکذیب شد و حالا هم واکنش وزیر ورزش و جوانان را به دنبال داشته است. احمد دنیامالی در واکنش به اظهارنظرها درباره حمایت دولتمردان از باشگاه‌های خاص عنوان کرد: «پس از آن اظهارنظر که چندی پیش اتفاق افتاد، تذکر لازم را دادیم. شأن دولتمردان ورود در مسائل تیم‌ها نیست.» او ادامه داد: «آن دوستانی که در مورد این مسائل صحبت کرده بودند، پذیرفتند که در آن قضیه اشتباه حرف زدند و اظهارات خود را اصلاح کردند.» وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: «به جهت اهمیت ورزش و خصوصاً فوتبال و باشگاه‌ها، این مباحث به وجود می‌آید که البته ما تذکرات لازم را دادیم و امیدوارم دیگر این مسائل پیش نیاید.»


500 تا یک‌میلیارد، هزینه بازیکن پولی در لیگ امیدها
محمد برزگر، سرمربی تیم امید مقاومت بسیج می‌گوید که در لیگ امیدها از بازیکنان پولی مبلغ ۵۰۰میلیون تا یک‌میلیارد تومان دریافت می‌کنند. او بیان داشت: «استفاده از بازیکنان پولی در درازمدت استعدادهای کشور را می‌سوزاند. وقتی بازیکن بااستعداد شاهد این است که بازیکن پولی به دلیل ثروت و متمول بودن پدرش می‌تواند بالاتر از او قرار بگیرد، قطعاً بی‌انگیزه خواهد شد و در نهایت با این دست‌فرمان هرسال کلی از استعدادها سوخت می‌شوند.»
 او اظهار داشت: «هزاران بار شاهد این بودم که بازیکنان پولی در مسیر تغییر نتیجه، شرط‌‌‌‌‌بندی و دیگر موارد قرار گرفتند یا تیم‌هایی از بازیکنان پولی استفاده می‌کنند. بحث من اینجاست که ورود مالک خصوصی بدون پشتوانه و فروش امتیازات تیم‌ها بدون تفکر کارشناسی چنین مشکلاتی دارد. قطعاً نهادهای ذیصلاح و مسئولان مرتبط که بهتر در جریان جزئیات این موارد هستند، باید کمک کنند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. این مورد را هم اضافه کنم امسال تمام داوری‌ها سالم بوده و داوران واقعاً قشر زحمتکش و شریفی هستند.»


تجربه بالای شاگردان قلعه‌نویی
10 بازیکنی که بیشترین
بازی ملی را دارند
تیم ملی ایران به طور قطع با نفراتی مثل احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد، رامین رضاییان و وحید امیری قطع ارتباط کرده است و این نفرات دیگر در تیم ملی حضور ندارند اما با این حال تیم ملی آنقدر با تجربه است که در آن 10 بازیکن بیشتر از 50 بازی ملی دارند.
مهدی طارمی با 89 بازی ملی، علیرضا جهانبخش با 88 بازی ملی، سردار آزمون با 87 بازی ملی، علیرضا بیرانوند با 75 بازی ملی، سعید عزت‌اللهی با 72 بازی ملی، میلاد محمدی با 65 بازی ملی، محمدحسین کنعانی‌زادگان با 55 بازی ملی، سامان قدوس با 55 بازی ملی، مرتضی پورعلی گنجی با 54 بازی ملی و مهدی ترابی با 51 بازی ملی جزو نفرات اول تا دهم باشگاه 50 تایی‌ها هستند.
 البته مرتضی پورعلی گنجی به خاطر مصدومیت از تیم ملی دور شده و احتمالاً بعد از پایان عوارض مصدومیت، می‌تواند به تیم ملی فوتبال کشورمان برگردد، امیر قلعه‌نویی نشان داده است که علاقه و اعتقاد زیادی به او دارد.


آرای انضباطی دربی تغییر نکرد
تأیید جریمه 500 میلیونی
 استقلال و پرسپولیس
استقلال و‌ پرسپولیس پس از دربی چهارم مهرماه در اراک با جرایم سنگین انضباطی به علت تخلف تماشاگران خود مواجه شدند که هر دو باشگاه نسبت به رأی صادره در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعتراض کردند. کمیته استیناف فدراسیون هم نسبت به رأی صادرشده برای تخلف هواداران استقلال و پرسپولیس در دربی مجدداً رسیدگی کرد، ولی تغییری در جرایم مالی به وجود نیاورد. در رأی کمیته استیناف آمده است: «در خصوص استیناف باشگاه استقلال نسبت به کمیته انضباطی که به موجب آن حکم بر محکومیت باشگاه تجدیدنظرخواه به پرداخت 3 میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل پرتاب لیزر و نارنجک و سنگ و بطری به سمت زمین مسابقه و درگیری لیدرهای تیم با تماشاگران و همچنین استیناف باشگاه پرسپولیس نسبت به رأی یاد شده که به موجب آن حکم بر محکومیت باشگاه مذکور به پرداخت 2 میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل فحاشی به بازیکنان حریف و پرتاب سنگ و بطری توسط تماشاگران در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس از سری مسابقات لیگ برتر در شهرستان اراک صادر شده است، با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تأیید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی