آخرین وضعیت ورزشگاه پیر پایتخت

آزادی مجلل می‌شود

کار تعمیر و تجهیز ورزشگاه آزادی در حال انجام است و به گفته مسئولان ورزش کشورمان، این ورزشگاه انتهای ماه آذر به بهره‌برداری می‌رسد. در این بین گزارشی از روند بازسازی این ورزشگاه منتشر شد که نشان می‌دهد باید در انتظار ورزشگاه مجللی باشیم. قبل از عملیات بازسازی استادیوم آزادی یکی از ترسناک‌ترین بخش‌ها تونل‌های بخش تحتانی جایگاه تماشاگران برای رفت و آمد داوران، بازیکنان و خبرنگاران بود. دور تا دور ورودی تونل‌ها به زیبایی هر چه تمام‌تر با نورپردازی قابل قبول و ایجاد سقف و دیوارهای سبک‌سازی شده برای زیبایی هرچه بیشتر پوشانده شده است. اتاق‌های مربوط به داوران، تیم‌ها و همچنین مسئولان برگزاری مسابقه نیز بسیار زیبا طراحی شده است که تقریبا شباهت با راهروهای چند ورزشگاه حوزه خلیج‌فارس بخصوص کشورهای عمان و امارات است که مایل به رنگ سفید است.
علاوه بر این صندلی‌های ضلع غربی طبقه دوم ورزشگاه آزادی در رنگ‌بندی‌های مختلف از سبز چیده شده است. در بخش‌هایی از ورزشگاه تعداد این صندلی‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است اما با توجه به احتمال چینش یا افزایش آنها هنوز تعداد مشخصی از هر قسمت مشخص نیست. صندلی‌هایی که به نظر می‌رسد دیگر قرار نیست به راحتی جدا شده و دستمایه پرتاب آنها در لحظه‌های پر التهاب تعدادی از بازی‌ها شود. روند تعویض صندلی‌ها همچنان ادامه دارد و قرار است نه تنها آنها بهبود کیفی بهتری نسبت به گذشته پیدا کنند بلکه تعداد آنها نیز احتمالاً افزایش خواهد داشت.
عرض صندلی‌های جدید حدود ۱۲ سانتیمتر بیشتر از قبلی‌هاست تا هواداران فوتبال احساس راحتی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنند. جایگاه‌هایی نظیر جایگاه خبرنگاران، میهمانان ویژه و همچنین سالن کنفرانس مربیان همچنان در حال ساخت است که به احتمال فراوان در انتهای آبان ماه به پایان می‌رسد اما آنچه تقریباً قطعی به نظر می‌رسد آغاز دوباره بازی‌های ملی و باشگاهی از ابتدای زمستان سال جاری در ورزشگاه آزادی با حداقل ۷۰ درصد ظرفیت خود است.
جستجو
آرشیو تاریخی