صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و چهار - ۲۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و چهار - ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

کاستلانی قلعه ترسناک امپولی

کونته و رؤیای طلسم‌شکنی

ناپولی بعد از شش پیروزی در هفت بازی قبل از فیفادی، می‌خواهد همان روند را شروع کند و عصر امروز در کارلو کاستلانی میهمان امپولی است. پارتنوپی با مربی جدید فرم فوق‌العاده‌ای داشته و میزبان امروز هم به مربی جدید واکنش خوبی نشان داده و هنوز در خانه نباخته است.
ناپولی در بازی دو هفته ۳ بر یک کومو را شکست داد تا ششمین بازی پیاپی را بدون باخت پشت سر بگذارد. دو خرید تابستانی دیگر تیم، لوکاکو و داوید نرز هم در استادیوم مارادونا گل زدند تا تیم آنتونیو کونته تا اینجای فصل ۱۱ گلزن متفاوت داشته باشد، تنها بایرن مونیخ و برایتون گلزن‌های بیشتری در پنج لیگ ممتاز اروپا داشته‌اند. نرز از وقتی به ناپل آمده هر ۲۳ دقیقه روی یک گل تأثیر مستقیم داشته و لوکاکو هر ۴۵ دقیقه و این بهترین آمار در میان پنج لیگ ممتاز اروپا است برای بازیکنانی که حداقل ۹۰ دقیقه بازی کرده‌اند.
نتایج خوب باعث شد ناپولی بعد از فصل رؤیایی 2023-2022 که به قهرمانی‌شان منجر شد، برای نخستین بار به صدر برود و دو امتیاز بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی داشته باشد. تیم کونته اگر بازی امروز را ببرد برای نخستین بار از آغاز سال ۲۰۲۳ چهار پیروزی متوالی به دست آورده است.
علاوه بر فرم خوب در لیگ که با خریدهای گران تابستانی و البته نداشتن بازی‌های اروپایی به آن کمک شده، تیم کونته با پیروزی ۵ بر صفر مقابل تیم دسته دومی پالرمو به یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا هم راه یافت. اما ناپولی رکورد خوبی در زمین امپولی ندارد و از ۱۱ بازی در دسته اول در کاستلانی تنها دو برد به دست آورده است.
در واقع، امپولی فصل قبل ناپولی را دبل کرد تا در هفت بازی آخرش با این تیم پنج بار برنده شود ضمن اینکه ۳۰ گل به ناپولی زده‌اند که بیشتر از هر حریف دیگری در سری A است. تیم منطقه توسکان قبل از بازی‌های ملی ۲ بر یک در المپیکو به لاتزیو باخت تا روند ۱۰ بازی بدون شکستش در رقابت‌های مختلف به پایان برسد اما با ۱۰ امتیاز از هفت بازی در رده دهم قرار گرفتند. حالا تیم روبرتو دی آورسا به کاستلانی برگشته که سه بازی‌اش در این فصل در این ورزشگاه را با تساوی بدون گل به پایان رسانده است، برابر مونتزا، یوونتوس و فیورنتینا. اگر این نتیجه مقابل ناپولی تکرار شود، امپولی اولین تیم تاریخ دسته اول ایتالیا می‌شود که چهار بازی خانگی اول فصلش بدون گل مساوی شده است. امپولی در هفت بازی آخرش به عنوان میزبان شکست نخورده است.

جستجو
آرشیو تاریخی