جزئیات تازه از وضعیت کیانوش رستمی

ماجراجویی ستاره همیشه معترض با یک قرارداد جنجالی

مهر- در حالی که کیانوش رستمی می‌خواهد در مسابقات جهانی در بحرین برای کشور کوزوو وزنه بزند، طبق پیگیری‌ها مشخص شده که قرارداد او ۱۰ ساله است و پس از آن به عنوان مربی برای این کشور فعالیت می‌کند.
 حدوداً یک ماه پیش نام کیانوش رستمی وزنه‌بردار نامدار ایران که دو مدال المپیک را در کارنامه خود دارد، در استارت لیست مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بحرین قرار گرفت اما با این تفاوت که او دیگر برای ایران قرار نیست وزنه بزند و نامش در لیست کشور کوزوو قرار گرفته است. ماجرای کیانوش رستمی و وزنه‌برداری ایران از همان ابتدا با شرایط پیچیده‌ای همراه بود؛ او پیش از المپیک ریو و زمانی که هدایت تیم برعهده سجاد انوشیروانی بود، ساز جدایی زد و به این بهانه که مربیان ایرانی را قبول ندارد به تنهایی تمرینات خود را پیگیری کرد. در آن بازه زمانی مدیریت فدراسیون برعهده علی مرادی بود که به دلیل پیش‌رو بودن المپیک ریو با او همراهی کرد و اتفاقاً کیانوش در آن زمان موفق به کسب مدال خوشرنگ طلا در المپیک ریو شد. هر چند که شرایط به همین منوال باقی نماند و ادامه این روند باعث شد تا او جایگاهش در تیم ملی را از دست بدهد در حالی‌که طبق قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، مسابقات جهانی ریاض عربستان از مسابقات گزینشی المپیک محسوب می‌شد و عدم حضور هر وزنه‌برداری به منزله از بین رفتن شانس حضور در المپیک پاریس بود. در نهایت کیانوش رستمی به دلیل عدم حضور در رکوردگیری به بهانه مصدومیت، مسابقات جهانی و پس از آن المپیک پاریس را از دست داد.
رستمی پس از اینکه المپیک را از دست داد، تصمیم به حضور در ترکیب کوزوو گرفت به همین دلیل در تلاش است تا مجوز حضور در کشور کوزوو را از مسئولان ورزش دریافت کند، چراکه با اعلام فدراسیون وزنه‌برداری، وزارت ورزش و جوانان باید مجوزهای لازم را به او بدهد.
حالا رستمی که نیاز به مجوزهای لازم را دارد، به تازگی با وزیر ورزش و جوانان و همچنین خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک هم دیدار داشته تا بتواند مجوزهای لازم را برای حضور در این کشور کسب کند. مذاکراتی که ظاهراً موفقیت‌آمیز نبوده و به همین دلیل او چند روز گذشته در صفحه اجتماعی خود ادعا کرد که با مشکل مواجه شده است. ظاهراً قرارداد کیانوش رستمی با فدراسیون کوزوو ۱۰ ساله است و یکی از امتیازهایی که به او داده‌اند این است که تا زمانی که خودش بخواهد وزنه بزند و در مسابقات مختلف روی تخته برود؛ اما بعد از آن هر زمانی که دیگر به لحاظ سنی نتوانست وزنه بزند، به عنوان مربی فعالیت خود را با این کشور ادامه می‌دهد.

 

واکنش انوشیروانی به ماجرای رضایتنامه

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نسبت به اینکه کیانوش رستمی به دنبال گرفتن رضایتنامه است تا بتواند زیر پرچم کوزوو وزنه‌ بزند، واکنش نشان داد. کیانوش رستمی برای حضور در مسابقات تصمیم گرفت زیر پرچم کشور دیگری (کوزوو) برود اما او اخیراً مدعی شده که برای وزنه زدن زیر پرچم این کشور با مشکل نداشتن رضایتنامه از سوی فدراسیون ایران مواجه شده است. سجاد انوشیروانی در واکنش به این مسأله و بحث دادن رضایتنامه گفت: «ما به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کردیم این ورزشکار بدون اطلاع کشور ایران، ملیت کشور کوزوو و پاسپورت این کشور را گرفته است و بقیه مسائل او به ما ارتباطی ندارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی