لغو ناگهانی سفر هنگ کنگ، دونده‌های صحرانورد را شوکه کرد

مشترک موردنظر برای پاسخگویی در دسترس نیست

مهری رنجبر/ سفر تیم ملی دوی صحرانوردی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا، چهار روز مانده به شروع مسابقه لغو شد. در حالی که سفارت هنگ‌کنگ میزبان دوی صحرانوردی قهرمانی آسیا، سه بار ویزای اعضای تیم را آماده صدور کرد و تنها در قبال پرداخت هزینه توسط فدراسیون، ویزاها روی پاسپورت ملی‌پوشان می‌چسبید اما هیأت اجرایی فدراسیون دوومیدانی قید حضور تیم را در قهرمانی آسیا زد.
ظاهراً هیأت اجرایی فدراسیون دوومیدانی با استناد به اینکه صرفاً حضور در مسابقه هدف نیست و دونده‌ها باید با شرایط خوب و آماده در مسابقه حاضر شوند، این سفر را لغو کرده چراکه مسابقه دوی صحرانوردی امروز در هنگ‌کنگ شروع می‌شود و ملی‌پوشان چند ساعت مانده به مسابقه به محل برگزاری رقابت‌ها می‌رسیدند و با این شرایط امکان عملکرد خوب را نداشتند، بنابراین سفر لغو شد.
اما چرا هیأت اجرایی اینقدر دیر یعنی یک روز قبل از شروع مسابقه درباره رفتن یا نرفتن تیم به هنگ‌کنگ تصمیم گرفته است در حالی که دونده‌های ملی‌پوش صحرانوردی چهارشنبه هفته قبل می‌دانستند سفر لغو شده است. در واقع وقتی پازل‌های این خبر را کنار هم می‌گذاریم، یک جای کار می‌لنگد.
اجازه بدهید از اول شروع کنیم؛ 9 مردادماه تقویم فدراسیون به‌روز شده و همان موقع هم تاریخ 29 مهرماه مسابقه قهرمانی آسیا روی کانال فدراسیون دوومیدانی قرار گرفته است. از طرف دیگر قرار نبود انتخابی تیم ملی صحرانوردی جداگانه برگزار شود و فدراسیون مسابقه 10هزارمتر مرحله آخر لیگ را ملاک انتخاب ملی‌پوشان برای قهرمانی آسیای هنگ‌کنگ قرار داد. در واقع دونده‌های استقامت تیم‌های لیگی در این مرحله می‌دویدند و دونده‌های صحرانورد برای حضور در قهرمانی آسیا باید در ماده 10هزارمتر لیگ می‌دویدند. البته فدراسیون هم هفته اول شهریورماه پیگیر ویزا از سفارت هنگ‌کنگ بود، اما چطور می‌شود که پنجشنبه سفارت هنگ‌کنگ به فدراسیون صدور ویزا را اعلام می‌کند و فقط پرداخت هزینه ویزا باقی می‌ماند؟ ظاهراً همه این مسائل نمی‌تواند بهانه‌ای برای لغو سفر تیم دوی صحرانوردی به قهرمانی آسیا باشد چراکه تیم جوانان و تیم ملی صحرانوردی ایران سال قبل نایب قهرمان تیمی بودند و در انفرادی هم یک مدال طلا و یک نقره جوانان و یک برنز بزرگسالان گرفته بودند. با این حساب بهانه عدم نتیجه‌گیری هم خیلی وارد به نظر نمی‌رسد. البته دیروز احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی، صحبت درباره لغو این سفر را به مهدی مستجاب دبیر و سخنگوی فدراسیون دوومیدانی حواله داد و مستجاب هم تلفنش را جواب نداد.
شاید بهتر بود فدراسیون با دلیلی منطقی خبر لغو سفر تیم دوی صحرانوردی به هنگ‌کنگ را می‌داد.

جستجو
آرشیو تاریخی