صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

سه بازیکن می‌توانند جای اورونوف را پر کنند

منافی: باقری برای پرسپولیس نعمت است

ناصر قراگزلو
خبرنگار

جواد منافی بازیکن سابق تیم ملی در خصوص بازگشت کریم باقری به کادرفنی پرسپولیس و تأثیر مثبت این تصمیم برای سرخپوشان صحبت کرد. در این ارتباط و شرایط پرسپولیس برای بازی مقابل السد با او همکلام شدیم که می‌خوانید.
 در رابطه با اضافه شدن کریم باقری به کادرفنی پرسپولیس و تأثیرش چه نظری دارید؟
حضور کریم باقری در کادرفنی و بازگشت او بهترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس بود. باقری سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی در پرسپولیس بوده به همین دلیل از تیم و شرایطش شناخت کامل دارد. از سوی دیگر به دلیل کاریزما و شخصیتش که حتی هواداران رقیب سنتی هم او را دوست دارند و برایش احترام قائلند. این تغییر به لحاظ فنی هم کمک خواهد کرد چه بسا که در این مقطع بازی‌های سخت لیگ نخبگان هم جدا از بازی‌های لیگ فشار مضاعفی به تیم وارد می‌سازد و حتماً حضور مربی‌ای مانند باقری می‌تواند خیلی کمک کند. کریم یکی از دوستان خوب من است؛ مربی‌ای که چه به لحاظ روانی و چه به لحاظ تجربی به سود تیم کار می‌کند. قطعاً طراحی تمرین و اجرای آن به گاریدو ارتباط خواهد داشت اما از سوی دیگر چون تمامی بازیکنان فعلی پرسپولیس، شاگرد باقری بوده‌اند از او حرف‌شنوی خاصی دارند و با آمدن مربی جدید با بهترین شرایط، تمرینات را به لحاظ فنی و تاکتیکی و روحی-روانی اجرا خواهند کرد. برای همین بازگشت باقری را نعمتی برای تیم پرسپولیس می‌دانم.
 چگونه می‌توان از باقری بیشترین استفاده را در پست جدیدش برد؟
یک مربی جدا از مسائل فنی می‌تواند به شکل‌های دیگری هم به تیمش کمک کند و کمک کردن یک مربی به تیمش فقط در جنبه مسائل فوتبالی و عملی‌اش نیست و مربی‌ای مانند باقری به‌خاطر ارتباط نزدیک با بازیکنان حتی با صحبت کردنش هم می‌تواند به تیم کمک کند.
 در خصوص بازی خارج از خانه پرسپولیس مقابل السد چقدر به موفقیت امیدوارید؟
پرسپولیس در دو بازی قبلی‌اش در لیگ نخبگان نتایج خوبی نگرفته و تنها یک امتیاز کسب کرد پس بازیکنان باید مقابل السد نتیجه خوبی بگیرند.
  قبول دارید باتوجه به حریفان سرسختی مانند الهلال و النصر و بازی‌هایی که باید پرسپولیس در کشور ثالث برگزار کند کار خیلی سختی را برای صعود پیش‌رو خواهد داشت؟
با وجود بازی با تیم‌هایی مانند الهلال و النصر که باید در خانه آنها بازی کنیم شرایط سخت است و اوضاع از جایی دشوارتر می‌شود که ما نمی‌توانیم در ورزشگاه آزادی از حریفان‌مان میزبانی کنیم که در این حالت، بار مضاعفی برای صعود به پرسپولیس وارد می‌شود اما چاره‌ای نیست و باید باوجود شرایط سختی که وجود دارد با همه توان تلاش کنیم.
 در غیاب اورونوف چگونه می‌توان میزان تأثیر منفی این غیبت را کم کرد؟
فعلاً شرایط این‌گونه شده اما در غیاب اورونوف به نظرم می‌توان روی سعید صادقی حساب کرد ضمن اینکه امید عالیشاه و احمد‌زاده هم هستند که در پست اورونوف می‌توانند به خوبی ایفای نقش داشته باشند.
 بازی کردن چند دقیقه‌ای اورونوف برای تیم ملی کشورش درحالی‌که بازیکن ازبکستانی در چند بازی حساس و مهم برای پرسپولیس بازی نکرد موجب ناراحتی هواداران شده.
من فکر می‌کنم نباید به خاطر این موضوع از اورونوف ناراحت باشند چون به هرحال او بازیکن تیم ملی ازبکستان است و در اختیار تیم ملی کشورش قرار دارد و شرایطی داشته که نمی‌توانسته برای پرسپولیس بازی کند.
 در خصوص بازی با شمس‌آذر که اولین بازی پرسپولیس بعد از بازی لیگ نخبگان و تعطیلات فیفادی است چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس باید در نیم‌فصل اول تمامی امتیازات ممکن را در لیگ برتر کسب کند تا در نیم‌فصل دوم که شرایط سخت‌تر می‌شود با اوضاع بهتری به لحاظ فنی و روانی مسابقات را دنبال کرده و با این رویه دوباره از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند.

جستجو
آرشیو تاریخی