صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

مثلث مهاجمان خارجی و دردسر تازه برای پرسپولیس

چهارمین پنجره بسته پیش روی درویش

محمد قراگزلو
خبرنگار


در فصول اخیر مهاجمان خارجی برای باشگاه پرسپولیس دردسرساز شده‌اند. آنتونی استوکس که خیلی زود و بعد از یکی دو بازی، پرسپولیس را رها کرد و رفت و حتی به اندازه آن 50 هزار دلاری که پیش گرفته بود برای تیمش بازی نکرد. بعدتر و چیزی حدود دو سال و نیم بعد این مهاجم شرور ایرلندی چیزی حدود 87 هزار دلار پرسپولیس را محکوم کرد و پرونده به دیوان عدالت اداری رفت.
در مورد جونیور براندائو که از همان بازی اول مشخص شد چیزی در چنته ندارد باشگاه مجبور شد برای جلوگیری از شکایت، رضایتش را جلب کند. این مهاجم بی‌کیفیت برزیلی جدا از پیش پرداختی که دریافت کرد 107 هزار دلار هم گرفت تا فسخ کند.
حتی کریستین اوساگوانا هم بی‌خیال شکایت نشد و با اینکه ابتدا گفته شد رقم ناچیز بوده و او برای پول مدیر برنامه‌اش، باشگاه پرسپولیس را به دردسر انداخته اما علیه باشگاه حدود 97 هزار دلار رأی گرفت.
اما یکی از تلخ‌ترین موارد مربوط به ماریو بودیمیر است. مهاجمی 50 هزار یورویی که بعد از شکایت علیه پرسپولیس در فیفا و بستن پنجره باشگاه سرانجام با دریافت 457 هزار یورو به عنوان اصل‌ طلب و 32500 یورو به عنوان جریمه رقمی میلیاردی از پرسپولیس گرفت و پول کلانی به جیب زد.
پرسپولیس از یورگن لوکادیا گلزن هم خیری ندید چرا که این مهاجم قبل از نیم فصل و پیش از دربی تیم را رها کرد و رفت و با اینکه پرسپولیس او را محکوم کرده هنوز نتوانسته مبلغ جریمه را از این مهاجم بگیرد.
آخرین موارد همین سه مهاجمی هستند که حالا پنجره باشگاه را بسته‌اند. از این جمع نبیل باهویی که نیم فصل برای پرسپولیس بازی کرد و یک گل زد اخیراً با جنجال در ماجرای مصدومیتش پرسپولیس را در یک پرونده دیگر متضرر کرده چرا که باشگاه متهم به جعل در تهیه اسناد مصدومیت او شده و باید یک میلیارد تومان بابت این حکم پرداخت کند.
غیر از باهویی که همین حالا هم تیم ندارد، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا هم با شکایت‌های خود پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس در فیفا را بسته‌اند.
باشگاه پرسپولیس نزدیک به دو ماه قبل اعلام کرد در پرونده دیاباته شرح تفصیلی رأی را می‌خواهد و در مورد حکم پریرا لایحه داده است.
ابتدا گفته می‌شد‌ طلب پریرا از پرسپولیس 143 هزار دلار است اما بعدتر خبر آمد این بازیکن تقاضای 350 هزار دلار کرده که بعدتر با پرسپولیس بر سر دریافت 300 هزار دلار به توافق رسیده است که باید رقم جریمه را هم به این مبلغ اضافه کرد.
رضا درویش در دی ماه 1400 وقتی به مدیرعاملی پرسپولیس رسید که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه به خاطر پرونده اوساگوانا بسته شده بود. این اتفاق در بهار سال گذشته هم به خاطر پرونده 86 هزار دلاری استوکس رخ داد. زمستان سال قبل رادشوویچ پنجره پرسپولیس را بست و مدتی طول کشید تا باشگاه قرارداد خریدهای جدیدش مثل عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر و اورونوف را ثبت کند و در یکی دو بازی آنها را در اختیار نداشته باشد. حالا بعد از حل و فصل این پرونده‌ها رضا درویش در نقش مدیرعامل باشگاه برای چهارمین بار با این معضل مواجه می‌شود.
باشگاه پرسپولیس هیچ خبری از رقم‌ طلب باهویی نداده اما این بازیکن با پرسپولیس قراردادی 300 هزار دلاری بست و حالا رضا درویش باید برای بستن این سه پرونده و باز شدن دوباره پنجره نقل و انتقالاتی هزاران دلار دیگر هزینه کند در حالی که هر سه مهاجم سرجمع برای پرسپولیس 5 گل به ثمر رساندند!

جستجو
آرشیو تاریخی