خبر و مصاحبه

هشت بازیکن ایران مقابل قطر دبل کردند
سردار و محبی در کنار هاشمیان و باقری
پیش از دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر، چهار بازیکن تیم ملی توانسته بودند در مسابقات مقابل این تیم بیش از یک گل به ثمر برسانند و محمد محبی به همراه سردار آزمون برای اولین بار توانستند دو دبل در یک مسابقه را ثبت کنند. اولین بار کریم باقری در مقدماتی جام جهانی 1998 با دو گلی که به ثمر رساند توانست مقابل عنابی‌ها دبل کند، دو سال بعد علی دایی در یک دیدار دوستانه دو گل به ثمر رساند. بعد از آن وحید هاشمیان در بازی مقدماتی جام جهانی 2006 دو گل مقابل قطر به ثمر رساند که این مسابقه یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی بود، گل دوم هاشمیان در دقایق پایانی مسابقه به ثمر رسید و سه امتیاز مهم خارج از خانه را برای ایران به همراه داشت. میلاد میداودی دیگر بازیکنی بود که در مسابقات غرب آسیا مقابل آنها دبل کرد و بعد از او اشکان دژاگه در مقدماتی جام جهانی 2014 در ورزشگاه آزادی دبل کرد. آخرین بازیکنی که مقابل عنابی‌ها موفق به انجام دبل شد محمدحسین کنعانی‌زادگان بود که در تورنمنت چهارجانبه اردن در فاصله 9دقیقه این اتفاق را رقم زد. اما این اتفاق برای اولین بار در دیدار ایران و قطر رقم خورد که دو بازیکن در یک مسابقه مقابل آنها دبل کنند و تیم ملی ایران در این بازی حساس با درخشش سردار آزمون و محمد محبی چهار بر یک پیروز شد. کریم باقری، علی دایی، وحید هاشمیان، میلاد میداوی، اشکان دژاگه، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سردار آزمون و محمد محبی بازیکنانی هستند که در یک مسابقه بیش از یک گل مقابل قطر به ثمر رساندند.


ورزشگاه غدیر اهواز مجهز به VAR شد
براساس وعده‌ای که مسئولان فوتبال داده بودند، از ابتدای فصل جاری سرانجام برگزاری مسابقات لیگ برتر با استفاده از سیستم فناوری وی‌ای‌آر در دستور کار قرار گرفت. البته استفاده از این فناوری همچنان به صورت ناقص در حال استفاده است و فقط در چند ورزشگاه امکان استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی برقرار شده که می‌توان به استادیوم امام خمینی(ره) اراک، سردار آزادگان قزوین، فولادشهر و فولاد آره‌نا، تختی تهران اشاره کرد.
 در این شرایط سایت رسمی فدراسیون فوتبال خبری را روی خروجی خود قرار داده و از مجهز شدن ورزشگاه غدیر اهواز به سیستم کمک داور ویدیویی خبر داده است. استقلال خوزستان در آخرین مسابقه خود میزبان سپاهان بود که نبود این فناوری در دقایق پایانی می‌رفت به ضرر این تیم تمام شود، اما حالا مدیران باشگاه اهوازی موفق به انجام یک اقدام زیرساختی مهم شده‌اند تا در بازی‌های آینده فناوری کمک داور ویدیویی جلوی تکرار اشتباهات را بگیرد. بر این اساس دیدار استقلال خوزستان مقابل مس رفسنجان در هفته هشتم لیگ برتر با استفاده از VAR برگزار خواهد شد.


کریمی: باخت به قطر
در جام ملت‌ها یک اتفاق بود
محمد کریمی، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل قطر اظهار داشت: «بازی خیلی خوبی بود، در شروع بازی متأسفانه یک گل دریافت کردیم ولی توانستیم بازی را به خوبی کنترل کنیم. گل مساوی را زدیم و سپس گل‌های بعدی. به نظرم می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. خداراشکر که بازی را بردیم و فکر می‌کنم که هیچ فشاری روی من نبود. با کمک بچه‌ها راه‌مان هموارتر شد و این با برد تیم ملی همراه شد. برد مقابل قطر خیلی خوشحال‌کننده بود و آن ناراحتی به خاطر باخت مقابل قطر در آسیا فراموش شد. نشان دادیم که آن باخت یک اتفاق بود.»


برای حضور در مقدماتی جام ملت‌ها
تیم ملی نوجوانان ایران عازم اردن شد
 تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران دیروز برای حضور در مسابقات گروه A مقدماتی زیر ۱۷ سال آسیا عازم اردن شد. پیش از عزیمت اعضای تیم به فرودگاه، با حضور مسئولان کمیته فنی، دپارتمان جوانان و دپارتمان مسئولیت‌های اجتماعی فدراسیون مراسم بدرقه اعضای تیم برگزار و در این مراسم پیام مهدی تاج، ریاست فدراسیون برای بدرقه این تیم قرائت شد. نوجوانان کشورمان پس از توقف در فرودگاه کویت عازم امان می‌شوند. ملی‌پوشان کشورمان سی‌ام ماه جاری به مصاف هنگ کنگ خواهند رفت.


درخواست کارشناس الکاس
برای اخراج سرمربی قطر
شکست سنگین تیم ملی فوتبال قطر مقابل ایران با انتقاد کارشناسان قطری همراه بود. ماجد الخلیفی، مفسر شبکه الکاس قطر سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: «با نتیجه سنگینی بازی را به ایران واگذار کردیم و مقصر این شکست سرمربی تیم است، او همیشه در نیمه دوم تصمیم‌های اشتباهی می‌گیرد. خط میانی قطر بسیار باز است و سرمربی نمی‌تواند تغییری ایجاد کند. باید احمد فتحی و جاسم جابر به عنوان هافبک‌های دفاعی در زمین بازی بمانند. برخی از بازیکنان قطر در بازی با ایران مشکل آمادگی بدنی داشتند اما سرمربی آنها را تعویض نکرد.  با شکست برابر ایران شانس قطر برای صعود مستقیم به جام جهانی 2026 کاهش یافت و دلیل آن هم سرمربی است. بنابراین خواهان اخراج مارکو لوپس هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی