2 گل در 3 بازی، 4 گل در بازی با قطر

تولد دوباره خط آتش تیم ملی

 محمد محمدی سدهی
خبرنگار

 تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدار از مرحله سوم مسابقات انتخابی 2026 در امارات میزبان قطر بود و موفق شد با نتیجه 4-1 این تیم را شکست دهد. ملی‌پوشان کشورمان پیش از این دیدار با گل مهدی طارمی قرقیزستان را شکست داد  و در دومین بازی هم با گلزنی مهدی قایدی بر امارات غلبه کردند. سومین دیدار تیم ملی هم مقابل ازبکستان بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید. تیم ملی در 3 دیدار گذشته خود تنها 2 گل به ثمر رسانده بود آن هم مقابل تیم‌هایی همچون قرقیزستان، امارات و ازبکستان که این عملکرد تیم ملی در خط حمله با انتقاد برخی‌ها همراه بود. جالب آنکه از 2 گل به‌ثبت رسیده هم فقط یک گل را مهدی طارمی زده و دیگر گل تیم ملی توسط مهدی قایدی به‌ثبت رسیده تا خاموشی دیگر ستاره‌های خط حمله تیم ملی بیش از پیش نمایان باشد.
 منتقدان اعتقاد داشتند که چرا تیم ملی با وجود ستاره‌هایی همچون سردار آزمون و مهدی طارمی عملکرد ضعیفی در خط آتش دارد. این در حالی است که سردار آزمون تجربه حضور در تیم‌های لورکوزن آلمان و رم ایتالیا را دارد و اکنون با حضور در شباب الاهلی آقای گل امارات است. در سوی دیگر هم مهدی طارمی برای تیم اینتر بازی می‌کند و کیفیت بالای او باعث شده تا یکی از گزینه‌های سیمونه اینزاگی، سرمربی این تیم ایتالیایی در خط حمله اینتر باشد. البته تیم ملی بجز طارمی و سردار در خط حمله از حضور شهریار مغانلو و امیرحسین حسین‌زاده در فاز تهاجمی بهره می‌برد که مغانلو در دیدارهای گذشته به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی نتوانسته‌اند در
3 بازی گذشته خود در فاز تهاجمی موفق عمل کنند که بررسی کارنامه سایر تیم‌های گروه نخست دور سوم انتخابی جام جهانی نشان می‌داد که ضعیف‌ترین خط حمله در اختیار تیم ایران بود؛ چرا که تیم‌های ملی کره‌شمالی و قرقیزستان هم که تا پیش از برگزاری هفته چهارم مسابقات، هیچ بردی به‌دست نیاورده بودند با 3 گل بالاتر از ایران قرار داشتند و در این گروه قطر با 6 گلی که به ثمر رسانده بود در جایگاه نخست قرار گرفته بود.  اما دیدار با قطر در هفته چهارم مسابقات انتخابی تولد دوباره خط آتش تیم ملی بود چرا که یوزهای ایرانی در این بازی 4 گل به ثمر رساندند که 2 گل سهم سردار آزمون بود و محمد محبی هم 2 گل دیگر تیم ملی را به ثمر رساند. هر چند مهدی طارمی در این دیدار موفق به گلزنی نشد اما گلزنی سردار آزمون خط حمله تیم ملی را تا حدود زیادی احیا کرد و حالا تیم ملی بعد از قطر 7 گله با 6 گل بهترین خط حمله گروه A را دارد.

 

تیم‌ملی همچنان
نوزدهم دنیا

رقابت‌های ملی در ماه اکتبر برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در این ماه برابر ازبکستان به تساوی رسید و قطر را در شکست داد. عملکرد تیم ملی در این فیفادی باعث شد تا تیم ملی فوتبال کشورمان بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رده نوزدهم جهان باقی ماند.
تیم ملی فوتبال ژاپن نیز بعد از برتری برابر عربستان در دیدار مقابل استرالیا به تساوی رسید و با این حال یک پله دیگر نیز صعود کرد و حالا تیم پانزدهم دنیاست. در رده‌بندی کلی نیز تیم ملی آرژانتین با وجود توقف مقابل ونزوئلا و برتری برابر بولیوی همچنان در صدر این رده‌بندی ایستاد و فرانسه و اسپانیا نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. تیم ملی فوتبال ایران ماه آینده نیز باید در دو دیدار انتخابی جام جهانی به میدان برود. ملی‌پوشان ابتدا در لائوس به مصاف تیم ملی فوتبال کره‌ شمالی خواهند رفت و در ادامه دیدار برگشت را برابر قرقیزستان برگزار خواهند
کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی