مدیران استقلال باید از اشتباهات قبلی درس بگیرند

سیدعباسی: امیدوارم سرمربی خارجی نتیجه عکس ندهد

در شرایطی که زمان کمی به تقابل استقلال با ذوب‌آهن و تیم النصر باقی مانده است، همچنان از سرمربی خارجی تیم خبری نیست. در چنین شرایطی داود سیدعباسی پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است برخلاف باشگاه پرسپولیس، مدیران استقلال در این سال‌ها درست عمل نکرده‌اند و باید از اشتباهات قبلی درس بگیرند.

شرایط این روزهای استقلال را چطور می‌بینید؟ به نظر می‌رسد با آمدن سهراب بختیاری‌زاده تیم کمی سرحال شده و از نظر تاکتیکی هم شرایط بهتری دارد.
استقلال بازیکنان خوب و تاکتیک‌پذیری دارد. تیم حتی در زمان سرمربی قبلی هم بد نبود و با کمی بدشانسی به‌خصوص مقابل السد روبه‌رو شد. استقلال برای پیشرفت همچنان نیاز به فرصت دارد و این شوکی که به استقلال وارد شد، شاید به‌موقع بود تا روند قبلی قطع شده و تیم شرایط بهتری پیدا کند.
در شرایطی که استقلال جمعه با ذوب‌آهن و چهار روز بعد با النصر بازی دارد، هنوز تکلیف سرمربی خارجی معلوم نشده است. طولانی شدن این پروسه چقدر می‌تواند به ضرر تیم باشد؟
امیدوارم که در این زمینه عدو شود سبب خیر. شرایط استقلال طوری است که در این برهه هرمربی حتی اگر گواردیولا هم بیاید، زمان می‌برد تا با شرایط تیم آشنا شده و نتیجه بگیرد. تغییر همیشه هم خوب نیست و گاهی می‌تواند نتیجه عکس دهد. حالا امیدوارم مربی خارجی خیلی زود با بازیکنان و جو استقلال اخت شود تا شرایط به ضرر تیم پیش نرود.
بهتر نبود با توجه به فاصله کم بازی با ذوب‌آهن و النصر، مسئولان باشگاه درخواست تعویق بازی را ارائه می‌دادند؟
امیدوارم مسئولان استقلال از اتفاقات درس بگیرند و با فرمان قبلی پیش نروند. با احترام به تیم پرسپولیس که تیمی بزرگ است، من همه‌جا گفته‌ام که استقلالی هستم، بنابراین اگر چیزی می‌گویم از روی دلسوزی است. پرسپولیس در این 3 سال سه مربی داشته است، یحیی گل‌محمدی تیم را قهرمان کرد و تحویل اوسمار داد که او هم توانست قهرمانی تیم را تکرار کند. الان هم که تیم گاریدو شرایط خوبی دارد و با اختلاف دو امتیاز در رده دوم جدول است. در اصل مدیریت پرسپولیس در این 3 سال درست عمل کرده که تیم از شرایط حساس به درستی عبور کرده و روی خط تعادل حرکت کرده است. این مدیریت باشگاه بوده که به‌رغم همه حواشی و شرایط نامطلوب، حاشیه امنیتی ایجاد کرده تا تیم ضربه نخورد اما مدیران استقلال این کار را بلد نبودند.
با این شرایط استقلال می‌تواند به کورس قهرمانی برگردد؟
هنوز دیر نشده اما کار خیلی سختی است.

جستجو
آرشیو تاریخی