اعتماد دشان جواب داد، فرانسه در یک قدمی صعود

کولو موآنی، گربه سیاه بلژیک

دیدیه دشان به تمجید از راندال کولو موآنی پرداخت بعد از آن که دو گل این مهاجم، فرانسه را به پیروزی 2 بر یک در بلژیک و یک قدمی مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های اروپا رساند. کولو موآنی یک پنالتی گل کرد و در نیمه دوم با ضربه سر گل زد تا تیم پرشور میزبان را ناکام کند؛ آن هم در شرایطی که با دومین اخطار کاپیتان اورلیو شوامنی ده نفره بازی
 می‌کرد. کولو موآنی به ندرت برای
 پاری سن ژرمن در ترکیب اصلی قرار گرفته اما در فرانسه چهار گل در همین تعداد بازی دارد.دشان گفت: «او فوق‌العاده است، جذاب است. اعتماد به نفس خوبی دارد و ویژگی‌های خاصی دارد که در حرکت‌های انفجاری با توپ مشهود می‌شود. ضربه سر هم خوب می‌زند و در ترکیب فرانسه موفق بوده است.»
بلژیک بازی را مسلط شروع کرد و می‌توانست پیش بیفتد اگر یوری تیلمان پنالتی را خراب نمی‌کرد. دشان ادامه داد: «در 25-20 دقیقه ابتدایی بشدت زیر فشار بودیم و اشتباهات فنی زیادی داشتیم. وقتی راه‌حل پیدا کردیم، وضعیت بهتر شد. فقط کافی بود آرامش خودمان را حفظ کنیم.»
فرانسه کیلیان امباپه را در اختیار نداشت که ترجیح داد روی فوتبال باشگاهی‌اش تمرکز کند و حالا در سوئد ماجراهای جدیدی برایش درست شده، چند بازیکن کم تجربه دیگر هم برای فرانسه بازی کردند. دشان ادامه داد: «این تیم جوان تجربه زیادی ندارد اما با جدیت و شوق بازی کردند و بردن چنین بازی‌هایی اهمیت دارد.»
ویلیام سالیبا، بازیکن قابل اتکای دفاع آرسنال در این بازی پراشتباه بود، او به بلژیک پنالتی داد و روی گل تساوی لویی اوپندا کم آورد اما مدافع 23 ساله خوش شانس بود که کولو موآنی با دو گلش اشتباهات او را جبران کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی