بعد از چزاره و پائولو نوبت به دانیل رسید

نسل سوم مالدینی‌ها در ایتالیا

دانیل مالدینی نخستین بازی ملی‌اش را انجام داد در حالی که پدرش، پائولو و مادرش آدریانا با افتخار در حال تماشای بازی‌اش در اودینه بودند، مادرش با گوشی خود فیلم می‌گرفت.
او شنبه تولد 23 سالگی خود را جشن گرفته بود و در این بازی پایش به تیم ملی ایتالیا باز شد. این مسابقه‌ای تاریخی بود چون اولین بار سه نسل از یک خانواده در تیم ملی ایتالیا بازی کردند، پیش از او پدرش پائولو و پدربزرگش، چزاره موفق به حضور در تیم ملی ایتالیا شده بودند. آخرین مالدینی تیم ملی ایتالیا، پائولو بود که 22 سال پیش برای تیم کشورش به زمین رفت. او که نخستین بازی‌اش برای ایتالیا را در سال 1988 انجام داد وقتی 19 سال و 9 ماه و پنج روزش بود، در 126 بازی ملی هفت گل زد. چزاره فقط بازیکن ایتالیا نبود، در سال 1982 که قهرمان جهان شدند، دستیار انزو بیرزوت بود و از ژانویه 1997 تا جولای 1998 مربی این تیم بود. او در سال 2016 در 84 سالگی درگذشت.
هافبک هجومی مونتزا بعد از بازی گفت: «حس فوق‌العاده‌ای دارم، خوشحالم که بازی کردم و مسابقه خوب پیش رفت. ما می‌توانستیم با گل‌های بیشتری برنده شویم. خوشحالم که پدر و مادرم اینجا بودند، وقتی به خانه برسم با آنها حرف می‌زنم، این بازی اول را به خانواده و دوستانم تقدیم
می‌کنم.»
دانیل مالدینی در آکادمی میلان رشد کرده و دوست دارد به تیم لوچانو اسپالتی کمک کند: «تیم کیفیت زیادی دارد اما دوست دارم تا جایی که می‌شود، به آن کمک کنم.» این مسابقه یک بازی اولی دیگر هم داشت، لورنزو لوکا، مهاجم اودینزه که از روی نیمکت به زمین رفت و نخستین بازی‌اش برای تیم بزرگسالان ایتالیا را انجام داد.
ایتالیا با 10 امتیاز در صدر جدول گروه دوم لیگ A قرار دارد یک امتیاز بالاتر از فرانسه، بلژیک هم چهار امتیازی است و ایتالیا اگر از دو بازی بعدی خود یک امتیاز بگیرد، از صعود به یک چهارم نهایی مطمئن می‌شود. ایتالیا ابتدا میهمان بلژیک است و در آخرین بازی در سن سیرو از فرانسه پذیرایی می‌کند. صعود به یک چهارم نهایی باعث می‌شود ایتالیا در قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی 2026 در سید یک باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی