صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

جواب عفیف را باید در زمین بدهیم

کلهر: بازگشت عالیشاه اتفاق خوبی است

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

محمود کلهر معتقد است بازیکن السد فکر کرده باز هم می‌تواند نمایش خوبی را مقابل تیمی از فوتبال ایران داشته باشد که این تصور اشتباهی است.
بازی مقابل السد با توجه به اضافه شدن بعضی از بازیکنانی که از مصدومیت رهایی یافته و برگشته‌اند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
قطعاً بازی سختی است. پرسپولیس در لیگ برتر نمایش‌های خیلی خوبی داشته و موفق شده تا باز هم خود را به عنوان مدعی اصلی نشان دهد اما با وجود این هنوز در لیگ نخبگان نتایج لازم و موفقی نداشته است. پرسپولیس مقابل الاهلی نمایش خیلی خوبی را ارائه داد هر چند چیزی جز باخت نصیبش نشد. مقابل پاختاکور هم اصلاً بازی خوبی شاهد نبودیم؛ بازی‌ای که البته در زمین بد برگزار شد و بازیکنان به هیچ‌وجه نتوانستند توانایی‌های خاص خود را ارائه بدهند. در شرایط فعلی اما با بازگشت مصدومان شرایط بهتر شده. البته مهم است که گاریدو از تمام نیروهای جدید خود خصوصاً در فاز تهاجمی بیشتر بهره بگیرد تا رقابت شدیدتر شده و این نکته کیفیت تیم را به لحاظ فنی ارتقا دهد. به نظرم حتماً حضور بازیکنی مثل عالیشاه در ترکیب خیلی کمک می‌کند چون کاپیتان اول تیم مدیریت خیلی خوبی در زمین دارد و بازیکنان از او حرف‌شنوی دارند. عالیشاه انگیزه خوبی به بازیکنان می‌دهد و انتقال‌دهنده خوبی برای فرامین تاکتیکی سرمربی به بازیکنان و اجرای بهتر مسائل تاکتیکی است.
پرسپولیس چگونه می‌تواند از السد در زمین خودش بازنده بسازد؟
جدا از مسائلی که گفتم، پرسپولیس اگر می‌خواهد برنده باشد، باید در یک‌سوم دفاعی حریف سرعت بیشتری به بازی بدهد. السد در خط میانی و خط حمله بازیکنان خوبی دارد اما همانقدر در خط دفاعی آسیب‌پذیر است. به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس می‌توانند از اشتباهات فردی حریف در یک‌سوم دفاعی‌اش بیشترین بهره را ببرند اما اگر به بازی سرعت ندهند و از ضعف خط دفاعی السد استفاده نکنند، کارشان سخت شده و متضرر خواهند شد.
در خصوص حرکت اکرم عفیف چه صحبتی دارید؟
حرکت او را هیچ کسی نمی‌پسندد. شاید این بازیکن فکر کرده بعد از اینکه مقابل تیم ملی ایران خوب بازی کرده، می‌تواند در هر شرایطی همین رویه را ادامه دهد اما بازیکنان پرسپولیس حتماً آنقدر با قدرت بازی خواهند کرد که جواب عفیف را با ارائه بازی برتر و کسب نتیجه خوب بدهند.
برای این دیدار چه سیستم و روشی را مناسب‌تر می‌دانید؟
سروش بازیکن خوب و کلیدی است. در کنار او، پرسپولیس بازیکنی مانند یاسین را هم در اختیار دارد و از عالیشاه هم بهره می‌برد که بازیکنی چندپسته است. وحید امیری هم هست که می‌تواند رقابت خوبی را برای بازیکنان به وجود بیاورد اما صرفنظر از این مسائل، پرسپولیس فقط باید السد را شکست دهد و مقابل تیم قطری هجومی بازی کند تا نتیجه بگیرد. اگر پرسپولیس بتواند نمایش خود مقابل الاهلی را تکرار کرده و در خط دفاعی اشتباه نکند، می‌تواند مقابل السد یک روز خوب را رقم بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی