مسئولان روی نسل طلایی سرمایه‌گذاری کنند

اشرفی: با همین فرمان تا المپیک می‌روم

فائزه زمانی/  هوگوپوشان نوجوان با درخشش در شیاپ چانگ جهانی کره جنوبی، شاهکار تکواندو را تکمیل کردند. امیرمحمد اشرفی ملی‌پوش وزن مثبت 78 کیلوگرم، ستاره تیم نوجوانان در قهرمانی جهان بعد از بیرون کشیدن طلا از دهان شیر، فنی‌ترین تکواندوکار جهان شد. نمایش بی‌نظیرش در خاک کره حسن ختامی خوش در رقابت‌ها بود. او اما به این قهرمانی راضی نیست و به گفته خودش با همین فرمان پیش می‌رود تا در المپیک لس‌آنجلس ستاره تکواندوی ایران باشد.

قبل از اعزام به مسابقات انتظار قهرمانی و چنین نتیجه درخشانی را داشتی؟
بله تیم قدرتمندی داشتیم که قبل از این در رده نونهالان هم افتخاراتی کسب کرده بود و تجربه زیادی داشتیم. بنابراین برای بهترین نتیجه به کره جنوبی رفته بودیم و انتظار چنین نتیجه‌ای را داشتیم.
دلیل اصلی این نمایش فوق‌العاده را چه می‌دانی؟
واقعاً فقط با همدلی و تمرکز، این موفقیت به دست می‌آمد. خانواده تکواندو همه برای این نتیجه یکدل بودند و شبانه‌روز برای آن زحمت کشیدند.
فکرش را می‌کردی که روزی بهترین تکواندوکار جهان شوی؟
من خودم یک ماهی در تهران تنها تمرین می‌کردم. شبانه‌روز با فکر به این موضوع، تصویرسازی می‌کردم که بهترین تکواندوکار جهان می‌شوم. خداراشکر این اتفاق هم افتاد و زحماتم جواب داد. بعد از اینکه بهترین تکواندوکار جهان شدم، حس خیلی خاصی داشتم و آن لحظه فقط زحمات پدر و مادرم جلوی چشمم بود.
معمولاً در اکثر رشته‌ها تمرکز کافی روی نسل جوان وجود ندارد، بعد از این نتایج فوق‌العاده چه انتظاری برای حفظ این نسل از مسئولان داری؟
این نسل طلایی قطعاً پتانسیل عملکردی بهتر از اینها را دارد، به شرط اینکه مسئولان از ما حمایت کرده و همه جوره پای ما بایستند. برای اینکه این موفقیت ادامه‌دار باشد، لازم است روی این نسل سرمایه‌گذاری شود تا در المپیک‌های بعدی شاهد درخشش دوباره تکواندو باشیم.
به مدال المپیک هم فکر می‌کنی؟
من قطعاً با همین فرمان پیش می‌روم و شبانه‌روز تلاش می‌کنم تا به جایگاهی بالاتر از این برسم. هدف اصلی‌ام حضور در المپیک لس‎آنجلس و کسب مدال است که امیدوارم به آن هم برسم.

جستجو
آرشیو تاریخی