صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و هشت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و هشت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

بازتاب

فشار برای برکناری برانکو از هدایت چین

چین بدون امتیاز با تنها دو گل زده و ۱۲ گل خورده، در رده ششم جدول گروه C مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیاست. تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ، در هفت بازی یک برد، دو تساوی و چهار شکست متوالی را پذیرا شده و این روند باعث شده خطر نرسیدن چین به جام جهانی 2026، بیشتر از قبل شود و به همین خاطر هواداران این تیم خواستار برکناری یا استعفای پروفسور شده‌اند و معتقدند تیم کشورشان با این مربی کروات نمی‌تواند نتیجه بگیرد. با این حال، برانکو درباره شکست چین برابر استرالیا گفت: «بدشانس بودیم. فکر می‌کنم کل تیم شجاعانه و عالی بازی کرد و بنابراین من راضی‌ام. شما باید درک کنید که در چهار بازی اخیر با بزرگترین قدرت‌های آسیا روبه‌رو بوده‌ایم و به همین خاطر کاملاً واضح است که تحت‌فشار باشیم. می‌خواهیم در هر دیدار خوب بازی کنیم و امتیاز بگیریم. در دیدار مقابل استرالیا نیز با این نگرش وارد زمین شدیم ولی متأسفانه شکست خوردیم.» چین باید در دیدار بعدی به مصاف اندونزی برود که با سه امتیاز در رده پنجم این گروه قرار دارد. دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و تیم‌های سوم و چهارم به دور بعدی مقدماتی جام جهانی راه خواهند یافت و در نهایت تیم‌های پنجم و ششم از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت.

 

موراتا از مشکلات روحی‌اش پرده برداشت

آلوارو موراتا، مهاجم تیم ملی اسپانیا که ماه اوت پس از 7 سال زندگی مشترک از همسرش آلیس جدا شد، از افسردگی رنج می‌برد. این بازیکن ۳۱ ساله میلان گفت: «سه ماه قبل از یورو 2024، مطمئن نبودم بتوانم بازی کنم. اصلاً نمی‌دانستم یک بار دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم یا خیر. وقتی صحبت از مشکلات روحی می‌شود، مهم نیست چه شغلی دارید. گاهی از چیزی که بیشتر از همه دوستش دارید هم متنفر می‌شوید. انگار یک نفر دیگر در درون خود دارید که باید هر روز و هر شب با او مبارزه کنید. انگار چیزی در گلویتان گیر کرده است و حتی دیدتان نیز تار می‌شود.»
افسردگی و تجربیات ناخوشایند موراتا، باعث شد او در تابستان، اسپانیا و اتلتیکومادرید را ترک کند و به ایتالیا برود. او در این خصوص عنوان کرد: «برای من ترک اسپانیا بهترین چیز بود. لحظه‌ای بود که دیگر نمی‌توانستم تحمل کنم. در اسپانیا هر بار که بیرون می‌رفتم، اتفاقی رخ می‌داد و فرزندانم دیگر حتی نمی‌خواستند با من به خرید بیایند.»
در نهایت یک روانپزشک به او کمک کرد و موراتا تحت درمان دارویی قرار گرفت. آندرس اینیستا و بویان کرکیچ که چنین شرایطی را تجربه کردند نیز به موراتا کمک کردند تا این بازیکن به شرایط خوبی برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی