صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و شش - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و شش - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

آرژانتین، پیش به سوی جام جهانی

مسی وارد می‌شود

استادیو مونومنتال در ماتورین امشب جو فوق‌العاده‌ای دارد؛ ونزوئلا در مقدماتی جام جهانی میزبان قهرمان جهان، آرژانتین است. ونزوئلا بهترین فرصت را برای رسیدن به نخستین جام جهانی دارد اما میهمان در نیمه راه مرحله انتخابی جام جهانی، فاصله‌ای تا رسیدن به تورنمنت 2026 ندارد.
آرژانتین که علاوه بر قهرمانی جهان، دو دوره اخیر کوپاامریکا را فتح کرده، با دو پیروزی در این فیفادی تا حدی از رسیدن به جام جهانی مطمئن می‌شود. تیم لیونل اسکالونی بعد از هشت بازی با 18 امتیاز در صدر قرار دارد و با توجه به تجربه دوره‌های گذشته در امریکای جنوبی، رسیدن به بیست و چند امتیاز برای صعود کافی است. البته در این مقطع هیچ چیز قطعی نمی‌شود اما با توجه به اینکه مسیر رسیدن به جام جهانی بعد از بازی امشب نصف می‌شود، باید آرژانتین را در تورنمنت بعدی حاضر دید.
البته آلبی‌سلسته در آخرین بازی خود به کلمبیا باخته و این یعنی دومین شکست در چهار بازی اخیر چون اروگوئه هم در نوامبر گذشته برابر تیم اسکالونی به پیروزی رسید. اما قویترین تیم امریکای جنوبی هشت امتیاز از تیم رده ششم که در حال حاضر در اختیار ونزوئلا است و آخرین سهمیه مستقیم جام جهانی از این منطقه را دارد، بیشتر به دست آورده و کسی نمی‌تواند علیه این تیم شرط ببندد به‌خصوص با توجه به اینکه در 19 بازی آخرشان در مقدماتی جام جهانی تنها هفت گل خورده‌اند.
ونزوئلا و حریف بعدی آرژانتین، بولیوی، معمولاً ضعیف‌ترین تیم‌های امریکای جنوبی هستند اما نه این‌بار چون هر دو شروع امیدوارکننده‌ای داشته و مصمم به صعود هستند. آرژانتین مقابل ونزوئلا معمولاً دست بالا دارد چون در هفت بازی رسمی آخر با این تیم نباخته و در 28 بازی فقط دو بار شکست خورده است.
میزبان مسابقه‌ای سخت‌تر از این در مقدماتی جام جهانی ندارد و اگر با یک بازی فوق‌العاده دستاوردی از این مسابقه داشته باشد، شانسش برای رسیدن به نخستین جام جهانی بیشتر می‌شود. بعد از هشت بازی، تیم فرناندو باتیستا با برزیل هم‌امتیاز است. مربی آرژانتینی می‌داند تیمش از این بازی حداقل یک امتیاز می‌خواهد برای اینکه در بین شش تیم جدول بماند چون پاراگوئه و بولیوی پشت‌سرش نفس می‌کشند.
بازی‌های ماه گذشته برای ونزوئلا متفاوت بود چون در ارتفاعات بولیوی 4 بر صفر شکست خوردند اما چند روز بعد تیم خوب اروگوئه را بدون گل متوقف کردند. بهبود خط حمله برای موفقیت تیم حیاتی است چون این تیم در چهار بازی آخرش در مقدماتی جام جهانی تنها یک گل زده است.

 

اخبار تیمی

خبر خوب برای آرژانتین بازگشت لیونل مسی است که دو بازی ماه سپتامبر را از دست داد و برای نخستین‌بار بعد از قهرمانی کشورش در کوپاامریکا برای این تیم به میدان می‌رود. خبر بد اما این است که امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان استون ویلا، به خاطر رفتارش در بازی ماه گذشته با کلمبیا دو جلسه محروم شده و نمی‌تواند تیم کشورش را همراهی کند. اسکوییل پالاسیوس، هافبک بایرلورکوزن بعد از مصدومیت به ترکیب تیم کشورش برگشته اما دو بازیکن حاضر در لیگ ایتالیا، پائولو دیبالا و نیکلاس گونزالس و آلخاندرو گارناچو از منچستریونایتد این هفته در رقابت‌های باشگاهی دچار مشکل شدند و از تیم ملی کنار کشیدند. ونزوئلا نگرانی‌هایی درباره مصدومیت بازیکنانش دارد ازجمله تئو کویینترو، مدافع اسپارتا روتردام که نمی‌تواند نخستین بازی ملی‌اش را انجام دهد. جان چنسلر دیگر مدافع تیم هم مصدوم است و برای همین خط دفاعی همان است که در آخرین بازی اروگوئه را متوقف کرد. سالومون روندون بعد از دوران پرماجرایش در اورتون می‌تواند کلید موفقیت تیم در خط حمله باشد. او دو تا از شش گل ونزوئلا در مقدماتی جام جهانی را زده و بعد از انتقال اوایل سال 2024 به پاچوکا در 33 بازی 20 گل به ثمر رسانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی