صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و شش - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و شش - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مسابقه بزرگ ویمبلی

دوئل صدرنشینی

انگلیس امشب در ویمبلی و در سومین دیدار از گروه دوم لیگ B در لیگ ملت‌های اروپا به کمتر از پیروزی مقابل یونان راضی نمی‌شود هرچند میهمان به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه قرار دارد.
هیچ کنفرانس خبری یا مصاحبه بعد از بازی نیست که از کارسلی درباره دائمی شدنش روی نیمکت سه شیر سؤال نشود اما این مربی 50 ساله بی‌توجه به این سؤال‌ها کارش را می‌کند. بازیکن سابق تیم ملی ایرلند شاهد بود که دو بازیکن سابق تیم ملی ایرلند یعنی دکلان رایس و جک گریلیش با پیروزی بر مردان سبزپوش شروع خوبی را برای کارسلی به عنوان مربی موقت رقم زدند. چند روز بعد هم دو گل بدون پاسخ دیگر به فنلاند زدند و هری کین صدمین بازی ملی‌اش را جشن گرفت اما دو برد 2 بر صفر در حال حاضر برای دومی در گروه دوم لیگ دوم ملت‌های اروپا کافی است. همین برای صعود به پلی‌آف لیگ یک و رقابت با بهترین‌های اروپا خوب است اما هرچیزی جز صدرنشینی در گروه در کارنامه کارسلی نقص محسوب می‌شود.
از طرف دیگر، مربی سابق تیم زیر21 سال انگلیس می‌تواند نخستین مربی تاریخ این کشور باشد که سه بازی اولش را بدون گل خوردن برده و نخستین مربی بعد از فابیو کاپلوی سال 2008 که سه بازی اولش را می‌برد. در مسیر کارسلی و تیمش اما حریفی است که بیش از هر تیم دیگری در لیگ ملت‌های اروپا پیروزی به دست آورده و یونان در این بازی به دنبال چهاردهمین برد خود در این رقابت‌ها است. تیمی که سه دوره در لیگ C بود، با پیروزی 3 بر صفر مقابل فنلاند و 2 بر صفر برابر ایرلند حالا مدعی صعود به لیگ A است.
سه تا از پنج گل یونان تا اینجا را مهاجم پاناتینایکوس، فوتیس یوانیدیس زده، تنها بنجامین ششکو از اسلوونی با چهار گل عملکرد بهتری در این فصل لیگ ملت‌های اروپا داشته و قهرمان یورو 2004 با مربی جدید دوران جدیدی را شروع کرده است. ایوان یووانوویچ، مربی سابق پاناتینایکوس در مرداد جای گوستاوو پویت را گرفت. مربی 62 ساله مصمم است به 12 بازی بدون برد یونان برابر پنج تیم اول جهان پایان دهد، روندی که بعد از قهرمانی یورو 2004 شروع شده است.
انگلیس و یونان آخرین بار در سال 2006 در دیداری دوستانه مقابل هم قرار گرفتند که سه شیر4 بر صفر بردند و روند بدون باخت برابر این حریف را به 9 بازی رساندند.
جستجو
آرشیو تاریخی