خبر

حق‌شناس ، رنک یک پاراتکواندو
حامد حق‌شناس نفر سوم پارالمپیک پاریس در جدیدترین رده‌بندی برترین پاراتکواندوکاران، رتبه نخست جهان را گرفت. حامد حق‌شناس دارنده مدال برنز در پارالمپیک در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم ۴۴K با ۴۸۳/۵۰ امتیاز صدر جدول را از «مت بوش» مرد طلایی پاریس و نماینده بریتانیا پس گرفت و در صدر جدول تکیه زد. مریم عبدالله‌پور در وزن منهای ۴۷ کیلوگرم همچنان در رده پنجم قرار دارد. در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زهرا رحیمی دختر نقره‌ای ایران در پارالمپیک پاریس با ۱۲۰ امتیاز و یک پله صعود نسبت به ماه گذشته در رده نهم ایستاد. در گروه مردان هم سعید صادقیان‌پور در وزن منهای ۶۳ کیلو پنجم، علیرضا بخت مرد برنزی پارالمپیکی ایران در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم نیز در رده چهارم جدول رده‌بندی جای گرفته است.
 

شروع ثبت‌نام  کاندیداهای فدراسیون پزشکی- ورزشی
سه روز مانده تا پایان دوره قانونی غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی، ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست برای چهار سال آینده این فدراسیون آغاز شده است. غلامرضا نوروزی که ۱۵ دی سال ۹۹ با اکثریت آرا به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، تا سه ماه دیگر به پایان دوره چهارساله ریاست خود در این فدراسیون می‌رسد. بر همین اساس نام‌نویسی از کاندیداهای متقاضی ریاست برای دوره جدید در دستور کار قرار گرفته است. مهلت نام‌نویسی از کاندیداها از ۱۵ مهر آغاز و به مدت ۱۰روز کاری تا ۲۸ مهر ادامه خواهد داشت.
 

جریمه 20 هزار فرانکی کشتی
فدراسیون کشتی از جریمه 20 هزار فرانکی توسط اتحادیه جهانی به‌خاطر دوپینگ یک کشتی‌گیر خبر داد. اتحادیه جهانی کشتی به دلیل دوپینگ یک کشتی‌گیر علاوه بر محرومیت فرد خاطی، مبلغ 20 هزار فرانک سوئیس معادل یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به‌عنوان جریمه از حساب فدراسیون برداشت.در پی این اتفاق، فدراسیون کشتی طی نامه‌نگاری با هیأت مربوطه، اعلام کرد که این مبلغ باید از سوی کشتی‌گیر متخلف پرداخت شود، در غیر این صورت علاوه بر اقدام قانونی علیه این فرد، وی را به صورت مادام‌العمر از کشتی محروم خواهد کرد. فدراسیون کشتی اعلام کرد به‌زودی نام این کشتی‌گیر دوپینگی اعلام خواهد شد.


حدادی و داورپناه غایبان بزرگ
تیم بسکتبال پالایش نفت‌آبادان پس از کش و قوس فراوان حضورش در فصل جدید لیگ برتر قطعی شد اما بدون حامد حدادی و سعید داورپناه. با توجه به اینکه چند روز قبل صحبت‌هایی درباره انصراف نفتی‌ها وجود داشت، به صورتی که اعضای تیم و علاقه‌مندان به بسکتبال در آبادان و خوزستان در بلاتکلیفی به سر می‌بردند، سرانجام با اعلام رسمی باشگاه، این تیم در فصل جدید لیگ برتر حضور خواهد داشت. البته شنیده‌ها حاکی از این است که حامد حدادی و سعید داورپناه در مسابقه اول برابر کاله آمل شرکت نمی‌کنند.
 

برد ثانیه‌های پایانی گچسارانی‌ها
هفته اول سی و هفتمین دوره لیگ برتر هندبال با شکست گیتی‌پسند در ثانیه‌های پایانی برابر نفت و گاز گچساران به پایان رسید. در مهم‌ترین مسابقه روز دوم این هفته مردان گیتی‌پسند میزبان نفت و گازی‌ها بودند که این بازی نزدیک و پایاپای در نهایت با یک گل بیشتر به سود میهمان پایان یافت تا سهم گیتی‌پسند از هفته اول شکست باشد. سپاهان اصفهان نیز در زمین خود جشنواره گل به راه انداخت و۲۴ بر۳۶ آلومینیوم اراک را به خانه فرستاد تا با این پیروزی پرگل برای حریفان خط و نشان بکشد. تیم باسابقه زغال‌سنگ طبس نیز میهمان تیم تازه‌وارد شهید چمران لارستان بود که این بازی بسیار نزدیک هم در نهایت با نتیجه ۲۲ بر۲۳به سود لارستانی‌ها پایان پذیرفت تا این تیم، کسب اولین دو امتیازش را در لیگ برتر تجربه کند. سنگ‌آهن بافق نیز در حالی که رافائل کاستیو تماشاگر ویژه‌ بازی‌اش بود، به مصاف سپاهان نوین رفت و با برد ۲۲ بر ۲۵امتیازهای این بازی را در خانه نگه داشت. در بازی افتتاحیه لیگ سی‌وهفتم هندبال، صنعت مس کرمان ۲۲ بر۲۱ نیروی‌زمینی کازرون را با شکست بدرقه کرد.
 

مشایخی همچنان بدون تیم
سجاد مشایخی، ملی‌پوش بسکتبال در آستانه آغاز لیگ برتر بسکتبال هنوز تیم ندارد. لیگ برتر از فردا در حالی با حضور 11 تیم آغاز می‌شود که هنوز برخی بازیکنان از جمله یکی دو ملی‌پوش هنوز تیم ندارند و بیرون مانده‌اند. با انصراف بعضی تیم‌های مطرح مثل مهرام و ذوب‌آهن از دور رقابت‌ها و حضور بعضی تیم‌های کم بضاعت در لیگ، یکسری از بازیکنان به خاطر رقم  پایین مبلغ قراردادها هنوز جذب تیمی نشده‌اند. سجاد مشایخی ملی‌پوش بسکتبال یکی از آنهاست. مشایخی معتقد است فدراسیون بسکتبال و سازمان لیگ نباید تنها به فکر برگزار شدن مسابقات باشند و در قبال همه بسکتبالیست‌ها مسئول هستند. او کنایه‌ای هم به بازیکنانی زده که حاضر شده‌اند با مبلغی پایین‌تر از فصل قبل با تیم‌ها قرارداد ببندند.

جستجو
آرشیو تاریخی