خبر

اعلام آرای انضباطی دربی
استقلال و پرسپولیس
نقره‌داغ شدند
دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر روز چهارم مهرماه در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد و با برتری سرخ پوشان همراه بود که اتفاقات و حواشی این مسابقه جرایمی برای هر دو باشگاه به دنبال داشت.
 بنابر اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال به دلیل پرتاب لیزر، نارنجک، سنگ و بطری به سمت داخل زمین و درگیری لیدرهای تیم با تماشاگران براساس ماده 86 با جریمه نقدی 300 میلیون تومانی مواجه شده که غیرقابل اجرا بوده و قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.
 محمد نوازی، مربی تیم فوتبال استقلال نیز که در لحظات پایانی دربی اخراج شد، به دلیل رفتار غیرورزشی در لحظه دریافت کارت قرمز و بر حسب ماده 64 انضباطی با یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت 6 ماه مواجه شد و باید جریمه نقدی 50 میلیون تومانی پرداخت کند که قطعی و قابل اجرا است.
 همچنین باشگاه پرسپولیس به دلیل فحاشی به بازیکنان حریف و پرتاب سنگ و بطری توسط هوادارانش، بر حسب ماده 86 با جریمه نقدی
 200 میلیون تومانی مواجه شده که قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.


رأی 340 میلیونی کمیته انضباطی برای 5 باشگاه
 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود برای سه مسابقه از هفته ششم لیگ برتر را اعلام کرد که در پی آن، جمعاً 340 میلیون تومان جریمه برای پنج باشگاه در نظر گرفته شده است.
 باشگاه فولاد خوزستان به دلیل ورود تماشاگر به زمین مسابقه در جریان دیدار با ذوب‌آهن و طبق ماده 86 انضباطی، با جریمه 50 میلیون تومانی مواجه شده که قطعی و قابل اجرا است.
باشگاه ذوب‌آهن نیز در همین مسابقه جریمه شده و به علت سوءرفتار تیمی و پرتاب سنگ از سوی تماشاگر منتسب منجر به برخورد به داور و نقض اصول و طبق مواد 58، 86 و 117 انضباطی با جریمه نقدی 140 میلیون تومانی مواجه شده که قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.
باشگاه شمس‌آذر قزوین به علت نقض اصول کلی رفتار به دلیل آوردن بلندگو به ورزشگاه با جریمه قطعی 20 میلیون تومانی مواجه شده و در همین دیدار، باشگاه نساجی مازندران به دلیل سوءرفتار تیمی ناشی از دریافت 6 اخطار، باید جریمه
20 میلیون تومانی پرداخت کند که قابل اجرا است. همچنین باشگاه چادرملو اردکان به علت پرتاب بطری و فحاشی به داور مسابقه توسط تماشاگران منتسب در دیدار مقابل مس رفسنجان، باید
 110 میلیون تومان جریمه پرداخت کند که قابل اجرا و قابل تجدید نظر است.


قاسمپور: گلرهای تیم ملی اشتباهات زیادی دارند
ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال ایران درباره حاشیه‌های خودساخته علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان اول تیم ملی گفت: «او سال‌ها دروازه‌بان اول تیم ملی است. طرح این مسائل در مطبوعات جالب نیست. اگر به جای بیرانوند بودم این موضوع را رسانه‌ای نمی‌کردم و این مشکل را با باشگاه پرسپولیس حل می‌کردم. در حال‌ حاضر هم شاهد هستیم که سه دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در تیم‌های باشگاهی که در آن عضویت دارند، اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند اما امیدوارم در اردوی تیم ملی به تمرکز کافی برسند.» کارشناس فوتبال کشورمان همچنین درباره دو بازی آینده تیم ملی برابر ازبکستان و قطر اظهار داشت: «به نظر من سخت‌ترین بازی ما مقابل ازبکستان است و قبلاً هم چند بار روبه‌روی آنها قرار گرفته‌ایم. اما باید مراقب باشیم که ۳ امتیاز حساس را از دست ندهیم. چند سالی در قطر حضور داشتم و می‌دانم که تیم ملی این کشور در آینده به مشکل خواهد خورد چون آنها بازیکن خوب ندارند و الان هم می‌بینیم نیمی از بازیکنان تیم ملی قطر دوتابعیتی هستند.»
 

کربکندی:
کاش مربیان ما فداکار بودند
رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران در مورد دو بازی آینده تیم ملی برابر ازبکستان و قطر گفت: «شاهد هستیم که قطر شروع خوبی در این مسابقات نداشت و در اولین بازی خود مقابل امارات شکست خورد اما ما نباید هیچ کدام از مسابقه‌ها را دست‌کم بگیریم. متأسفانه مربیانی که در تیم ملی حضور دارند به دنبال جوانگرایی نیستند و فقط به دنبال جمع کردن رزومه خوب برای خودشان هستند. کاش مربیان ما فداکار بودند و دل‌شان برای آینده تیم ملی می‌سوخت چون ما در آینده دچار مشکلات شدیدتری خواهیم شد.» او درباره حاشیه‌هایی که علیرضا بیرانوند علیه خود ساخته است، خاطرنشان کرد: متأسفم برای بیرانوند که برای خود حاشیه درست می‌کند. در بازی‌ای که مقابل فولاد شکست خوردند گفت، من پول به پرسپولیس نمی‌دهم و آن ۵میلیارد را هم پس می‌گیرم. من امیدوار بودم که بیرانوند با تجربه‌هایی که به دست آورده، از صحبت کردن پرهیز کند و فقط تمرکزش را بر فوتبال بگذارد. امیدوارم که حاشیه‌ها باعث افت بیرانوند در تیم ملی نشود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی