اسلامیان: ایران کشور بسیار امنی است

هزینه سالانه فدراسیون 800 میلیارد تومان است

محمد محمدی سدهی
خبرنگار

محمود اسلامیان، مشاور فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط تیم ملی به «ایران ورزشی» گفت: «تیم ملی با مدیریت امیر قلعه نویی تا به اینجا نتایج خوبی گرفته است و سرمربی تیم ملی رابطه خوبی با بازیکنان دارد و این موضوع یکی از نقاط قوت تیم ملی است که می‌تواند در مسیر صعود به جام جهانی کمک‌حال تیم باشد. تیم خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم مقابل تیم‌های ازبکستان و قطر پیروز شویم و فیفادی‌ها را با موفقیت به پایان برسانیم.»
 او در ادامه بیان کرد: «فوتبال ایران مشکلاتی دارد که یکی از این مشکلات دولتی بودن است. در فوتبال ایران درآمدها متناسب با هزینه نیست و درآمدها بسیار پایین و هزینه‌ها بسیار بالاست. در شرایطی که فوتبال دنیا با ٧٠درصد پول حق پخش اداره می‌شود، فدراسیون فوتبال ریالی به این پول دسترسی ندارد و فوتبال ایران با این دشواری درحال اداره است. هزینه فدراسیون فوتبال سالانه 800میلیارد تومان است این درحالی است که دولت امسال حدود 37میلیارد تومان در اختیار فدراسیون قرار داده که این مبلغ بسیار ناچیز است.»
مشاور فدراسیون فوتبال افزود: «پتانسیل فوتبال ما بسیار بالاست و این به دلیل علاقه‌مندی بسیار مردم ایران به فوتبال است. باید بدانیم که هزینه کردن برای تیم ملی می‌تواند موجب شادی اقشار مختلف جامعه شود که این موضوع فراتر از فوتبال است و باید مورد توجه مسئولان کشور باشد. جوانان بسیار خوبی در تیم ملی حضور دارند که این پیام خوبی است و تیم ملی می‌تواند با اتکا به همین جوانان در آینده موفقیت‌های خود را ادامه دهد.»
اسلامیان در خصوص صحبت‌هایی که در خصوص دیدار با قطر در کشور ثالث مطرح شده است، بیان داشت: «این موضوع باید مدیریت شود و تاج پیگیر این موضوع است. ایران کشور بسیار امنی است اما برخی جوسازی‌ها باعث می‌شود تا ای‌اف‌سی چنین تصمیمی بگیرد. در هر حال این موضوع اهمیت چندانی ندارد و مهم این است که تیم ملی خوبی داریم و امیدواریم این موضوع باعث ‌شود تا این تیم در بازی مقابل ازبکستان و قطر به پیروزی برسد.»

جستجو
آرشیو تاریخی