قلعه‌نویی: کیفیت لیگ مثل همیشه نبود

ازبکستان حریف سرسختی است

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه مسیر صعود به جام جهانی 2026 برای رویارویی با تیم ملی ازبکستان عازم تاشکند شد.
بازیکنان و کادرفنی به همراه هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال صبح دیروز با پرواز اختصاصی راهی تاشکند شدند تا سومین دیدار خود را در مسابقه مقدماتی جام جهانی روز پنجشنبه برگزار کنند.
 ملی‌پوشان در دو مسابقه قبلی امارات و قرقیزستان را شکست دادند و اکنون به همراه ازبکستان ۶امتیازی هستند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همراه محمود اسلامیان مشاور فدراسیون با حضور در اردوی تیم ملی، ضمن گفت‌وگو در جمع کادر و بازیکنان، آنها را به سمت ازبکستان بدرقه کردند.
پیش از اعزام تیم ملی به ازبکستان بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی در خصوص شرایط تیم و دیدار با تیم ملی ازبکستان صحبت کردند که صحبت‌هایشان را با هم می‌خوانیم.
قلعه‌نویی: همه جای دنیا ایرانی‌ها را به میهمان‌نوازی می‌شناسند
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی بیان داشت: «خدا را شکر، شرایط خوبی داریم اما با یکی‌دو مشکل مواجه هستیم. بعضی از بازیکنان ما مستقیم از امارات به ازبکستان رفتند. می‌دانیم بازی سختی داریم و
حریف مان سرسخت است .در این بازی هم دوندگی بیشتر و هم تمرکز بالاتری باید داشته باشیم و بر خلاف بازی با امارات باید از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.»
او در خصوص وضعیت لیگ برتر گفت: «شرایط لیگ شرایط خاصی است و یکی از دغدغه‌های لیگ، زمین و مشکلات مربوط به آن است. این مشکلات روی کیفیت لیگ اثر گذاشت. لیگ کیفیت لازم را مثل سال‌های گذشته نداشته اما ما از همین مسابقات هم جوان‌هایی دعوت کردیم که باید بیایند و در محیط تیم ملی قرار بگیرند و عیار آنها را در اینجا ببینیم. اگر بتوانیم صعود کنیم، در این یک سالی که وقت داریم، در بازی‌های تدارکاتی باید به این جوان‌ها بیشتر فضا بدهیم.»
وی در خصوص میزبانی ایران از قطر با توجه به اتفاقاتی که برای تیم هندی به وجود آمد و آنها ناامنی ایران را بهانه‌ای برای نیامدن قرار دادند، افزود:‌ «همه جای دنیا ایرانی‌ها را به میهمان‌نوازی می‌شناسند و هر تیمی که آمده، به این موضوع اذعان داشته است. وقتی کریستیانو رونالدو هم به ایران آمد، بعد از سفرش از مردم ایران به دلیل میهمان‌نوازی تشکر کرد. ایران کشور امنی است. مردمی بسیار با معرفت و کشور خیلی زیبایی داریم.»

تاج: تیم ملی بزرگسالان ویترین فوتبال کشور است
در ابتدا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «همچون تمام بازی‌های ملی، دو دیدار مهم پیش‌روی ماست و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم. برنامه‌ریزی و تلاش‌های جمعی فدراسیون فوتبال و تیم ملی باید به خوشحالی مردم و موفقیت ایران ختم شود و در کار تیمی و گروهی این اتفاق شدنی است.
فدراسیون ١٧ تیم ملی دارد اما تیم ملی بزرگسالان ویترین فوتبال کشور است. واقعیت این است که آقای قلعه‌نویی در مدت حضورش در تیم ملی خوب کار کرده و عملکرد خوبی هم داشته است. فدراسیون فوتبال نیز تلاش کرده به وظایف خود برای پشتیبانی و حمایت از تیم ملی عمل کند.»
تاج همچنین در نشست بررسی موضوعات مربوط به آماده سازی ورزشگاه آزادی عنوان کرد: «ورزشگاه آزادی برای فوتبال کشور خیلی مهم است. باید به وزارت ورزش و شرکت تجهیز خداقوت گفت. مشکل این استادیوم یکی دو مورد نبود‌. تعمیرات یک ورزشگاه با ساخت آن خیلی فرق دارد. دست روی خیلی جاها  گذاشتند، ایراد داشت که به مرور در حال تعمیر است. امیدواریم تا آذر ورزشگاهی آماده شود که تا سال‌ها بتوان از آن استفاده کرد.»
او عنوان کرد: «تمام استانداردهای مقاومتی در سطح عالی در حال انجام است. خیلی کار شده و کارهای درستی هم انجام شده است. ما هم جزئی از یک کشور هستیم و فدراسیون هم پیگیر شده تا کار به بهترین شکل انجام شود. بین ما و باشگاه‌ها تفاوتی نیست و همه در کنار هم برای موفقیت تلاش می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی