یحیی تا کجا پیش می‌رود؟

فولاد در قامت یک مدعی جدید

وصال روحانـی
خبر‌نگار


یحیی گل‌محمدی، سرمربی فولاد را باید لاجرم مدعی جدی فتح لیگ بیست و چهارم دانست. موضوعی که پس از پیروزی 2-1 یکشنبه شب این تیم در زمین تراکتور جلوه‌گری بیشتری یافته است. تیم اهوازی به لطف این برد، بعد از گذشت هفت هفته از لیگ برتر، 14 امتیازی شده که با امتیازات حاصله پرسپولیس و ملوان برابر است و اگر در رده چهارم و پایین‌تر از این دو تیم ایستاده، به سبب تفاضل گل کمترش است.
این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این به نظر می‌رسید سپاهان، پرسپولیس و تراکتور مدعیان اصلی باشند و هواداران استقلال هم امیدوارند، با مربیان جدیدشان به جمع مدعیان اضافه شوند اما حالا فولاد را هم باید جزئی از مدعیان قهرمانی تلقی کرد و برایش شانس‌هایی بیش و کم را قائل بود.
 
این کجا و آن کجا؟
وقتی در همان شروع ایام پیش‌فصل، سران فولاد، گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند، امید داشتند که تجربیات این مربی 51 ساله و آشنا با فرمول‌های قهرمانی که سابقه فتح 9 جام داخلی را دارد، تیم‌شان را به سرعت در قالب یک مدعی جدی قرار بدهد و فولاد را که در لیگ‌های چهارم و سیزدهم طعم قهرمانی چشیده را بار دیگر بر بلندای لیگ بنشاند و نتایج فولاد در هفت هفته سپری شده گواهی می‌دهد که شاید چنین رخدادی در پایان فصل شکل گیرد.
بنابراین اگر شرایط یاری کند و فولاد بتواند از فرصت‌های موجود و اتفاقات متعددی که از راه می‌رسد، بیشترین بهره را بگیرد، شاید شگفتی‌ساز بزرگ لیگ امسال باشد. این در حالی است که اگرچه فولاد برخی مهره‌های بسیار خوب را در اختیار دارد و خریدهای مناسب و متعددی در تابستان داشت اما نفرات این تیم کجا و ستاره‌های پرشمارتر چهار مدعی دیگر
قهرمانی کجا؟
 
تیمی که سخت و کم گل می‌خورد
علی نعمتی و سینا اسدبیگی دو شاگرد سابق یحیی در پرسپولیس، اینک در فولاد حضور دارند و بازیکنی مثل ساسان انصاری هم تا این نقطه از لیگ امسال یکی از بهترین‌ها بوده و در پیروزی مقابل تراکتور، گل پیروزی‌بخش تیمش را زد.
احسان پهلوان در دومین مقطع حضورش در فولاد نمره قبولی گرفته و گل‌محمدی از جذب امین قاسمی‌نژاد و علی اصغر اعرابی هم ضرری ندیده است.
یحیی با اینکه کریستوفر کنت را جواب کرد اما تیمش با درخشش اتکیر یوسوپوف گلر ملی پوش ازبک درون دروازه خود نلرزیده و در کارهای دفاعی موفق بوده و تنها چهار گل خورده است.
به واقع اگر فولاد بتواند به خط حمله نه چندان پویای خود که فقط شش گل زده، تحرک بیشتری بدهد، امتیازگیری از این تیم برای حریفان هر چه سخت‌تر خواهد شد.
 خصلت ممتازی که در ایام مربیگری یحیی در ذوب‌آهن و البته پرسپولیس نیز چشم‌ها را خیره و به توانایی‌های ویژه او در این حرفه واقف ساخته بود.
 بالاتر از قالب‌های قبلی
فولاد در هفته‌های هشتم و نهم لیگ که پس از اتمام فیفادی برگزار خواهد شد، با آلومینیوم و سپاهان بازی دارد که مسابقه ششم آبان این تیم با سپاهان حداقل در ترسیم سیمای قهرمان نیم فصل سهمی عمده خواهد داشت اما این مسأله مشخص است که با همت و طراحی یحیی، فولاد به قالب‌هایی بالا رسیده است. اندازه‌هایی حتی بالاتر از زمان سرمربیگری جواد نکونام که فتح دو جام (جام حذفی و سوپرجام) را برای فولادی‌ها طی سال‌های 1399 تا 1401 دربر داشت و آنها را تا مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم به پیش برد.

جستجو
آرشیو تاریخی