صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و سه - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و سه - ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

مبینا فلاح فینالیست شد
 مبینا فلاح کماندار المپیکی ایران به فینال مسابقات جام ریاست جمهوری تاجیکستان رسید. رضا شبانی و مبینا فلاح دو کماندارایرانی ریکرو در جام ریاست جمهوری تاجیکستان هستند که شبانی به نیمه‌نهایی نرسید. او در دور اول مسابقات با شکست کمانداران تاجیکستان و گرجستان با نتایج 6 - صفر و 6 - 2 به یک‌چهارم نهایی رسید و در این مرحله با دیگر کماندار میزبان رقابت کرد و با باخت 2-6 از پس رقیبش برنیامد و  به نیمه‌نهایی نرسید. مبینا فلاح کماندار المپیکی ریکرو ، بعد از استراحت در دور اول مسابقات حذفی، در دور دوم کماندار ترکمنستانی را 6 - صفر برد و دور سوم هم کماندار ازبک را با همین نتیجه شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. فلاح در نیمه‌نهایی کماندار روسی را با نتیجه 7 - یک برد و فینالیست شد. رقابت‌های فینال انفرادی امروز برگزار می‌شود.


انحلال تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن
باشگاه ذوب‌آهن تیم وزنه‌برداری خود را در حالی منحل کرد که هنوز قرارداد ورزشکاران از سال گذشته تسویه کامل نشده است.  هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری از هفدهم مهر در استان گیلان برگزار می‌شود . در این دوره از مسابقات قهرمان سه دوره قبلی حضور ندارد.  ذوب‌آهن اصفهان برای فصل جدید لیگ برتر وزنه‌برداری تیم‌داری نکرده است. البته وزنه‌برداران این تیم در دو سال گذشته هم بر سر گرفتن مبلغ قرارداد خود چالش‌هایی را با باشگاه ذوب‌آهن اصفهان داشتند. علی جباری سرمربی پیشین تیم ذوب‌آهن در این‌باره گفت: «ذوب‌آهن تیم‌های خود را در رشته‌های غیرفوتبالی مانند وزنه‌برداری، بسکتبال، والیبال زنان، والیبال نشسته و دوومیدانی منحل کرده است و علت آن را نداشتن بودجه و مشکلات مالی عنوان کرده. حتی هنوز قرارداد سال گذشته هم به طور کامل تسویه نشده است و زیر یک میلیارد تومان نیاز است تا قرارداد کل تیم وزنه‌برداری تسویه شود.»


حذف زینالی از شیاپ‌چانگ کره‌جنوبی
رادین زینالی نماینده وزن -۶۸کیلوگرم تکواندو نوجوانان با شکست مقابل حریف کره‌ای از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان کنار رفت. در رقابت‌های روز پایانی تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان در کره‌جنوبی، رادین زینالی نماینده وزن -۶۸کیلوگرم ایران که در دور اول مقابل حریفی از پورتوریکو در ۲ راند به برتری رسیده بود، در دومین مبارزه و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل جون هیوک لی از کره‌جنوبی با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. مسئولان تیم ایران در پایان این مبارزه به اخطار داور بعد از وقت قانونی که باعث باخت زینالی شد اعتراض کردند که این موضوع درحال بررسی است. در شرایطی که طبق تصاویر زینالی در میانه شیاپ‌چانگ حضور داشت، داور به او اخطار بیرون رفتن از شیاپ‌چانگ داد.


حساب فدراسیون اتومبیلرانی را خالی کردند
شرکت پرشیاخودرو توانست با حکم قضایی خسارت میلیاردی خود را از حساب فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به دلیل عدم اجرای تعهدات قرارداد منعقده در سال ۱۳۹۷ برداشت کند. این قرارداد در زمان ریاست محمود صیدانلو به عنوان رئیس وقت فدراسیون و حمید سجادی وزیر وقت ورزش و جوانان، منعقد شده بود و براساس آن، پرشیاخودرو متعهد به واردات موتورهای سنگین و ایجاد باشگاه ورزشی برای شرکت در مسابقات قهرمانی ایران بود. اما در نهایت، هیچ موتور سنگینی وارد نشد و باشگاهی نیز تأسیس نگردید. تلاش‌های مازیار ناظمی، رئیس فعلی فدراسیون، برای تهاتر خسارت با ارائه خدمات آموزشی و مسابقه‌ای نیز ناکام ماند و شرکت پرشیاخودرو تصمیم گرفت حکم قضایی را اجرایی کند و مبلغ دومیلیارد تومان از حساب فدراسیون برداشت کند که شامل تأدیه و تأخیر در پرداخت حکم صادره نیز بود.
 

پویا شفیعی‌فرد برنز
 اسکواش بنگلادش را گرفت
رقابت‌های اسکواش بین‌المللی ۳هزار دلاری PSA در بنگلادش با درخشش و کسب مدال نماینده ایران همراه شد. در این مسابقات پویا شفیعی‌فرد در دور نخست مقابل جیمز نیکولاس از استرالیا به پیروزی رسید و در دور دوم برابر سیف هیکال از مصر برنده شد تا به جمع ۴نفر برتر راه پیدا کند. شفیعی‌فرد در مرحله نیمه‌نهایی برابر رادوین لکسری بخت یک قهرمانی رقابت‌ها از سریلانکا نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال برنز مسابقات ۳۰۰۰دلاری داکای بنگلادش شد.


ثبت‌نام مرحله دوم لیگ برتر جاده
دوچرخه‌سواران بزرگسال استقامت جاده برای ثبت‌نام  در مرحله دوم لیگ برتردر منطقه آزاد ارس تا 20مهرماه فرصت دارند. قرار است مرحله دوم لیگ برتر دوچرخه‌سواری استقامت جاده به میزبانی جلفا برگزار شود و ثبت‌نام مردان برای حضور در این مرحله دیروز شروع شده و 20 مهرماه تمام می‌شود. طبق برنامه مسابقه تایم‌تریل انفرادی 23مهرماه و مسابقه استقامت جاده هم 24مهر برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی