صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

سوءمدیریت به تیم لطمه زده است

همدانی: مشکل استقلال فقط نکونام نبود

فائزه زمانی
خبر‌نگار


در میان انبوه مشکلات استقلال، به نظر می‌رسد بحث عدم ثبات معضلی خانمان‌سوز است. استقلال در 8 فصل اخیر 8 سرمربی عوض کرده است که هیچ‌کدام ماندگار نبوده و همه میهمان یکی، دو روز باشگاه بوده‌اند. در شرایطی که بعد از رفتن جواد نکونام و انتصاب موقت سهراب بختیاری‌زاده، صحبت از سرمربی خارجی است، ستار همدانی پیشکسوت آبی‌پوشان معتقد است بی‌ثباتی در مدیریت استقلال است که در بدنه باشگاه تکثیر یافته و به بحث سرمربی هم رسیده است.
 
 نظرتان در مورد تغییر و تحولات اخیر باشگاه استقلال چیست؟
کادرفنی با این مدیریت به بن‌بست رسیده بود و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که نیاز بود یکسری تغییرات ایجاد شود. تا زمانی که کادرفنی و مدیریت مقابل یکدیگر بودند دیگر نمی‌شد کار کرد و نیاز بود که تیم از بن‌بست خارج شود. البته که معضل اصلی استقلال فقط جواد نکونام نبود و او یکی از مشکلات تیم بود. مدیریت مشکلات بسیاری دارد و سالیان سال است که در باشگاه بزرگی مثل استقلال شاهد سوءمدیریت هستیم. برخلاف اینکه در این 4-5 ماه هلدینگ در رأس کار قرار گرفته است، هنوز نتوانسته آنطور که باید به تیم کمک کند و تصمیم‌های غلطی که گرفته شده به ضرر استقلال تمام شده است.
 استقلال در 8 فصل اخیر، 8 سرمربی عوض کرده است، بهتر نیست این‌بار که صحبت از مربی خارجی است، کسی را بیاورند که ماندگار باشد و برای مدت زیادی به او اعتماد کنند؟
متأسفانه استقلال ضربه اصلی را از سوءمدیریت‌ها خورده است. این مدیر است که باید ثبات را در بدنه باشگاه تزریق کند و وقتی در مدیریت باشگاه شاهد ثبات نباشیم، چنین اتفاقاتی طبیعی است. شما می‌گویید استقلال در 8 فصل اخیر، 8 سرمربی عوض کرده است، من می‌گویم باشگاه در عرض 3 سال اخیر 8 مدیرعامل داشته که این باعث شرمساری است. وقتی در عرض 3 سال، تعداد زیادی سرمربی می‌آید و می‌رود که هیچ‌کدام هم تخصص کافی نداشته و دلسوز تیم نیستند، دیگر نمی‌شود انتظاری داشت. مواد اولیه مشکل دارد که خروجی این مدلی درمی‌آید.
  مربی خارجی در چنین شرایطی می‌تواند استقلال را از بحران خارج کند؟
باز هم حرفم را تکرار می‌کنم، تا زمانی که در مدیریت ثبات وجود نداشته باشد، مشکل سرمربی حل نمی‌شود. اگر مدیر دلسوزی سرکار بیاید که بداند حداقل 5 سال در باشگاه ماندگار است، قطعاً برنامه‌ریزی طولانی‌مدتی خواهد داشت و مربی‌ای را روی کار می‌آورد که بتواند سال‌ها با او کار کند و نتیجه بگیرد اما تا زمانی که 3 ماه به 3ماه مدیرعامل استقلال عوض شده و هرکسی که روی کار می‌آید سرمربی که مدیرقبلی آورده را قبول نداشته باشد، همین ‌آش و همین کاسه است.
  رفتن جواد نکونام کافی بود یا در شرایط فعلی استقلال به تغییر مدیریت هم نیاز دارد؟
باید در مدیریت هم تغییرات اساسی و بنیادی صورت بگیرد چون صرفاً نتیجه مهم نیست. الان باشگاه استقلال سهامدار است و قاعدتاً باید به صورت تجاری به آن نگاه شود. باید فردی را در رأس مدیریت استقلال بگذارند که بتواند همه موضوعات، از بحث رضایت هواداران تا آکادمی و پیشکسوتان را با هم پیش ببرد و تصمیمات درستی بگیرد که استقلال به این حال و روز نیفتد.

جستجو
آرشیو تاریخی