با تفکر حرفه‌ای می‌توانیم السد را ببریم

منافی: پرسپولیس حتی از الهلال هم نباید بترسد

جواد منافی معتقد است بازیکنان پرسپولیس باید با تفکر حرفه‌ای بیشتری رودرروی حریفان خود قرار گیرند و در این صورت با نتایج بهتر حتی صعود از گروه فعلی لیگ نخبگان و کسب نتیجه قوی مقابل تیم‌هایی مانند الهلال هم قابل تصور است.
در خصوص بضاعت و قدرت پرسپولیس برای حضور در لیگ نخبگان چه نظری دارید؟
پرسپولیس تیم خوبی دارد و از هر نظر تیم کاملی است و از بضاعت قوی و قابلی برای جنگیدن و کسب نتایج قوی در آسیا بهره می‌برد به همین دلیل نباید ناامید باشیم و کار را در لیگ نخبگان تمام شده بدانیم و از بازی با تیم‌های بزرگ آسیایی هراس داشته باشیم. قبل از اینکه لیگ نخبگان شروع شود فکر می‌کردیم توانایی رویارویی با تیم‌های عربستانی را نداریم و از بازی مقابل ستاره‌های خارجی این تیم وحشت داشتیم و نتیجه‌گیری مقابل این تیم‌ها را برای خودمان خیلی سخت می‌دانستیم اما در بازی با الاهلی و نمایشی که مقابل این تیم مطرح با کلی بازیکن خوب انجام دادیم به این باور رسیدیم که قدرت پرسپولیس هم بالاست و چیزی از تیم‌های دیگر حتی تیم‌های عربستانی کم ندارد چه بسا که مقابل الاهلی می‌توانستیم به جای باخت حداقل مساوی بگیریم و حتی اگر کمی خوش‌شانس هم بودیم با توجه به فرصت‌های گل بیشتری که داشتیم برد دور از تصور نبود اما شاید نداشتن تفکر حرفه‌ای باعث شد نبریم چرا که هنوز در بین بازیکنان ما خیلی شکل نگرفته و اینکه قادرند حتی با کار تیمی بهترین تیم‌های عربستانی و تیم‌های بزرگ آسیا را هم شکست دهند.
اما در بازی مقابل پاختاکور تیم پرسپولیس نمایش خوبی نداشت.
بله واقعاً در بازی دوم نمایش خوبی از بازیکنان پرسپولیس ندیدیم و بازی پرانتقادی را به نمایش گذاشتیم که در خانه اصلاً برای تیمی مانند پرسپولیس جالب نبود. شاید باز هم نداشتن تفکر حرفه‌ای در اینجا بیشتر خودش را نشان می‌دهد. بازیکن ما باید توجیه شود که با کوچکترین اشتباه ممکن است بازی برده را ببازید و در خانه دست خالی از میدان خارج شوید.
فکر می‌کنید در قطر تیم پرسپولیس قادر به شکست السد هست؟
ما در دفاع و حمله تیم خیلی خوبی داریم و به نظرم پرسپولیس قادر است حتی در قطر السد را شکست دهد. اگر آنها بازیکنانی مانند عفیف و چند ستاره دیگر دارند تیم پرسپولیس هم بازیکنان بزرگ زیادی دارد که تجربه بازی‌های ملی و باشگاهی در سطح آسیا را دارند و چندین قهرمانی را با خود یدک می‌کشند به همین دلیل به نظرم با همان تفکر حرفه‌ای و بهره‌گیری از تمام بزرگانمان تیم پرسپولیس می‌تواند السد را با عفیف و بقیه بزرگانش شکست دهد.
در مصاف با تیمی مانند الهلال که به نوعی یکی از غول‌های آسیا محسوب می‌شود چه شرایطی را متصور هستید؟
درست است که الهلال تیم قدرتمندی است اما ما نباید این قدر از این تیم بترسیم. درست است که الهلال بازیکنانی دارد که در لحظه کار را برای این تیم در می‌آورند اما ما هم تیم خوبی هستیم و دو بار به فینال آسیا رسیدیم به همین دلیل حتماً حرف‌های زیادی برای گفتن حتی در لیگ نخبگان داریم و از گروه صعود می‌کنیم و اگر در دوره‌های بعدی هم با تجربه‌تر کار کنیم در آنجا هم می‌توانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.
جستجو
آرشیو تاریخی