تابستان ترسناک در انتظار درویش

18 بازیکن اصلی پرسپولیس آزاد می‌شوند

محمدرضا رحیم‌پور
خبرنگار


در حالی که هواداران پرسپولیس اکنون از عملکرد تیم خود رضایت کافی دارند، دغدغه‌ای بزرگ در دل آنها برای فصل آینده به وجود آمده است: مشخص شدن تکلیف ستاره‌های تیم محبوبشان برای سال آینده. همزمان با این نگرانی، مدیرعامل باشگاه، آقای درویش، برای این موضوع برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته است و از همین حالا برای تمدید قرارداد اوستون اورونوف دست به کار شده اما به نظر می‌رسد درویش یکی از سخت‌ترین تابستان‌های خود را در پیش خواهد داشت، چرا که باشگاه پرسپولیس با چالشی بزرگ روبه‌رو است.
 چندین ستاره کلیدی این تیم در انتهای فصل جاری قراردادشان به پایان می‌رسد. این بازیکنان شامل حسین کنعانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی، گولسیانی، ایوب العملود، مسعود ریگی، یاسین سلمانی، سروش رفیعی، اورونوف، امید عالیشاه، وحید امیری، سعید صادقی، لوکاس ژوائو، عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک هستند. هر یک از این بازیکنان نه تنها مهره‌های اصلی تیم به شمار می‌آیند، بلکه توانایی‌هایشان می‌تواند سرنوشت پرسپولیس را در فصل‌های آینده شکل دهد.
 تمدید قرارداد با این ستاره‌ها به‌طور قطع بزرگ‌ترین چالش درویش در این مدت خواهد بود. درویش که در تابستان گذشته نتوانسته بود بسیاری از بازیکنان از جمله سه ستاره اصلی این تیم یعنی ترابی، بیرانوند و اسماعیلی‌فر را برای تمدید قرارداد ترغیب کند، اکنون با فشار بیشتری مواجه است. اگر او نتواند این ستاره‌ها را در پرسپولیس حفظ کند، این اتفاق نه تنها می‌تواند باعث دگرگونی ترکیب تیم شود، بلکه کار او و کادر فنی را برای ساختن یک تیم مقتدر و هماهنگ نیز دشوارتر خواهد کرد.
 پرسپولیس باید از هم‌اکنون به فکر تمدید قراردادها باشد. با درخشش احتمالی این تیم در لیگ نخبگان، ممکن است این بازیکنان با پیشنهادهای مالی جذاب از باشگاه‌های داخلی و خارجی مواجه شوند. در این صورت، کار برای حفظ آنها دشوار می‌شود. قدرت مالی دیگر باشگاه‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر فوتبال ایران می‌تواند مانع از تمدید قرارداد ستاره‌های پرسپولیس شود و در این میان، هواداران باید نگران از دست دادن بازیکنانی باشند که طی سال‌های گذشته بخش مهمی از افتخارات پرسپولیس را رقم زده‌اند.
 رضا درویش در حال حاضر باید استراتژی‌هایی را تدوین کند که نه تنها به حفظ موجودیت بازیکنان کلیدی کمک کند، بلکه فرصتی برای جذب بازیکنان جدید نیز فراهم آورد. این تصمیمات نیاز به تفکر منطقی و استفاده از مشاوره‌های تخصصی دارند تا بتوانند تحت فشار بازار نقل و انتقالات جدید پاسخگو باشند. هواداران پرسپولیس در انتظار مشخص شدن تکلیف ستاره‌های تیم خود هستند. درویش و گاریدو باید با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری نزدیک، ضمن حفظ ترکیب کنونی، نیازهای آینده تیم را نیز در نظر بگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی