صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

همه گزینه‌های دفاعی یوونتوس

فصل جدید داستان سرخیو راموس

احتمال انتقال سرخیو راموس به یوونتوس مطرح شده چون باشگاه تورینی به دنبال جانشینی برای گلیسون برمر است. مدافع میانی برزیلی در ابتدای بازی با لایپزیگ در لیگ قهرمانان دچار پارگی رباط صلیبی شد و تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند و برای همین باشگاه به فکر افتاده گزینه‌های دفاعی بیشتری را به تیمش اضافه کند.
برمر مهم‌ترین بازیکن دفاعی یوونتوس بود به خصوص زیر نظر تیاگو موتا. مربی ایتالیایی به قدرت دفاعی برمر متکی بود برای اینکه عقب زمینش را مدیریت کند. اما متأسفانه این مصدومیت شدید جای خالی بزرگی در تیم ایجاد کرده و حالا بانوی پیر باید به فکر حل این مسأله باشد اگر می‌خواهد در سری A و اروپا مدعی
بماند.
آنطور که توتو اسپورت گزارش داده، آنها با جدیت به دنبال جذب سرخیو راموس هستند. او تجربه فوق‌العاده‌ای دارد و از توانایی‌های رهبری ثابت شده‌ای برخوردار است. او بیشتر دوران خارق‌العاده خود را در رئال مادرید پشت سر گذاشته و با این تیم جام‌های متعددی برده، همینطور با پاری سن ژرمن در لیگ یک برای همین گزینه ایده‌آلی برای کمک به باشگاه است تا به اهدافش برسد.
راموس در 38 سالگی در فوتبال کهنه سرباز به شمار می‌آید با رزومه‌ای غیرقابل قیاس. او فصل گذشته از سویا جدا شد و بدون تیم است اما توانسته آمادگی بدنی‌اش را حفظ کند. او ویدیوهایی از بدنسازی‌اش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته تا آمادگی بالایش برای بازی در سطح اول را نشان دهد بنابراین او می‌تواند راه‌حل بحران دفاعی یوونتوس باشد.
راموس علاوه بر استحکام دفاعی، قدرت رهبری، تجربه و ذهنیت پیروزی را به تیم می‌آورد. او 29 جام برده از جمله چهار قهرمانی لیگ قهرمانان، یک جام جهانی، دو یورو. او بهترین لحظات فوتبال را تجربه کرده است. او توانسته مؤثر باقی بماند با آنکه به انتهای دوران فوتبالش رسیده و از این جهت دارایی ارزشمندی برای یوونتوس محسوب می‌شود به خصوص با در نظرگرفتن اینکه به عنوان بازیکن آزاد در دسترس است.
اگر چه راموس در صدر فهرست بازیکنان مورد توجه یوونتوس است اما به گزینه‌های دیگر هم فکر می‌کنند. ژوئل ماتیپ، سیمون کیائر و کنستانتینوس مانولاس می‌توانند به استحکام دفاعی یوونتوس کمک کنند هر چند راموس جذاب‌ترین گزینه است.
یوونتوس تحت فشار است که قبل از فرصت نقل و انتقالات ژانویه خط دفاعی را تقویت کند و اینکه راموس به تیمی تعهد ندارد، اهمیت زیادی دارد. همین که یوونتوس چهار سال است قهرمان ایتالیا نشده، عمق فاجعه است.
البته یوونتوس تنها تیمی نیست که به راموس علاقه دارد، او پیش از این مورد توجه تیم‌هایی از عربستان سعودی، لیگ حرفه‌ای امریکا و برزیل قرار گرفته است. او قبل از اینکه به سویا برگردد، پیشنهاد بازی برای الاتحاد عربستان را رد کرد اما اگر به یوونتوس برود، بعد از لالیگا و لیگ یک بازی در سومین لیگ ممتاز اروپا را تجربه می‌کند.
این فصل جدیدی در داستان جذاب سرخیو راموس خواهد بود. او در یوونتوس می‌تواند رهبر تیمی باشد که زیر نظر موتا در حال پوست انداختن است. این مربی بعد از موفقیت فصل قبل در بولونیا مورد توجه بیانکونری قرار گرفت.
برای یوونتوس هم جذب بازیکنی در اندازه راموس می‌تواند دفاع تیم را تقویت و به تلاش برای رسیدن به قهرمانی لیگ کمک کند. برای راموس هم رفتن به یوونتوس به او اجازه می‌دهد دوباره در بالاترین سطح فوتبال حضور داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی