صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

کاهش محرومیت ستاره فرانسوی و ماجراهای جدید

کار پوگبا به کجا می‌کشد؟

پل پوگبا می‌تواند در اسفند پیش رو برای یوونتوس بازی کند بعد از آنکه محرومیت چهارساله‌اش به خاطر دوپینگ به 18 ماه کاهش یافته است. او حتی می‌تواند زودتر از آن یعنی در ژانویه تمرین‌های خود را در کنتیناسا شروع کند. او در روز اول فصل 2024-2023 با تست مثبت ماده ممنوعه دهیدرواپی آندروسترون مواجه شد اما با قبول فرجام‌خواهی‌اش در دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) محرومیتش به یک سال و نیم تقلیل یافت.
پوگبا بعد از اعلام این خبر در جمعه شب گفت: «بالاخره کابوس تمام شد، می‌توانم به رؤیایم برای بازگشت به زمین فوتبال فکر کنم. همیشه گفته‌ام وقتی دکترم به من مکمل تغذیه داد نمی‌دانستم قوانین آژانس مبارزه با دوپینگ نقض می‌شود و البته این ماده روی ورزشکاران مرد تأثیری ندارد. به هر حال می‌پذیرم قانون را نقض کرده‌ام و می‌خواهم از CAS تشکر کنم به خاطر اینکه توضیح من را شنیدند. این دوره برایم خیلی سخت بود چون همه تلاش‌هایم متوقف شد، بی‌صبرانه منتظر بازگشت به زمین فوتبال هستم.»
از پوگبای 31 ساله بعد از بازی یوونتوس در زمین اودینزه تست دوپینگ گرفتند. او در آن بازی روی نیمکت بود و در دو مسابقه بعدی تیمش مقابل بولونیا و امپولی به عنوان یار جانشین به میدان رفت قبل از آنکه محرومیتش تأیید شود. سه ماه بعد درخواست چهار سال محرومیت برای او مورد قبول قرار گرفت و اگر این محرومیت پابرجا می‌ماند، باید تا آگوست 2027 انتظار می‌کشید.
بعد فنی
بازگشت او می‌تواند گزینه دیگری را در خط حمله در اختیار تیاگو موتا قرار دهد در حالی که در پست هافبک هجومی که برای پوگبا مرجح است، ترافیک ایجاد می‌شود. یووه برای آوردن تیون کوپماینرز 50 میلیون یورو پول داد، همچنین کنان ییلدیز می‌تواند در نقش هافبک هجومی بازی کند و در اولین بازی‌های فصل حاضر، در نقش شماره 10 درخشیده است. این یعنی اگر قرار باشد پوگبا برای یوونتوس بازی کند، باید کمی عقب‌تر در خط میانی بازی کند. در اواخر دوران حضورش در منچستریونایتد هم در چنین شرایطی قرار داشت و مجبور شد کمی عقب‌تر پشت سر برونو فرناندز بازی کند. آنجا هم آسان نیست، مانوئل لوکاتلی، نیکولو فاجولی و وستون مک کنی شروع خوبی در این فصل داشته‌اند همینطور خفرن تورام.

مسأله دستمزد
هافبک سابق منچستریونایتد در شرایط عادی یکی از بالاترین دستمزدها را دریافت می‌کند و بازگشتش می‌تواند برای یوونتوس دردسرساز شود. گفته می‌شود هافبک فرانسوی سالانه 10 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد که با بالاترین بازیکن فهرست دستمزد تیم، دوشان ولاهوویچ برابر است. او در دوران محرومیت ماهانه دو هزار یورو دریافت می‌کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی