صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

یک مالدینی دیگر در ایتالیا بعد از 22 سال

پدربزرگ، پدر، پسر

برای نخستین‌بار بعد از 22 سال یک مالدینی در تیم ملی ایتالیا حضور دارد. دانیل مالدینی برای بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا از سوی لوچانو اسپالتی دعوت شده و می‌تواند پا جای پای پدرش، پائولو و پدربزرگش چزاره بگذارد که هر دو کاپیتان تیم ملی ایتالیا بودند. دانیل 22 ساله مهاجم مونتزا است بعد از آنکه در آکادمی میلان رشد کرد. پدرش پائولو بعد از جام جهانی 2002 فوتبال ملی را کنار گذاشت، او 126 بازی برای آتزوری انجام داد. چزاره هم آخرین‌بار در سال 1963 برای ایتالیا بازی کرد، او مربی این تیم هم شد.
اسپالتی سه بازیکن دیگر هم دعوت کرده که می‌توانند برای اولین‌بار برای ایتالیا بازی کنند؛ میکله دی‌گرگوریو، دروازه‌بان یوونتوس، ماتئو گابیا، مدافع میلان و نیکولو پیسیلی، هافبک رم. ایتالیا 19 مهر در رم با بلژیک دیدار می‌کند و چهار روز بعد در اودینه میزبان رژیم صهیونیستی خواهد بود. آتزوری دو بازی قبلی خود در این رقابت‌ها برابر فرانسه و رژیم صهیونیستی را برده و صدرنشین گروه است.
اما حضور سه بازیکن از سه نسل در تیم‌های ملی سابقه ‌دارد و به سه نمونه آن اشاره می‌شود.
 آرنور، ایدور، آندری گودیانسن
سه نفر از اعضای خانواده گودیانسن برای ایسلند بازی کرده‌اند. ایدور، مهاجم سابق چلسی وقتی در سال 1996 نخستین بازی ملی‌اش را انجام داد، خاطره پدرش آرنور را زنده کرد. پسر او آندری هم 27 بازی برای ایسلند انجام داده و پنجشنبه‌شب همراه با خنت در لیگ اروپا مقابل تیم سابق پدرش، چلسی بازی کرد.
 
مارکیتوس و دو مارکوس آلونسو
مارکوس آلونسو، مدافع سابق چلسی و بارسلونا هم وارث خانواده‌ای فوتبالی است. پدرش که نام او هم مارکوس بود، 22 بازی برای تیم ملی اسپانیا در سال‌های 1985-1981 انجام داد. پدربزرگ اما که به مارکیتوس مشهور است، در دهه 50 پنج قهرمانی اروپا با رئال مادرید به دست آورد اما در سال‌های 1960-1955 در دو بازی دوستانه برای اسپانیا به میدان رفت.
 
سه ولادیمیر وایس
سه نسل از بازیکنان همه با نام ولادیمیر وایس برای اسلواکی و تیم سابق چکسلواکی به میدان رفته‌اند. جوانترین آنها هنوز برای اسلووان براتیسلاوا بازی می‌کند و در بازی اخیر با منچسترسیتی در ترکیب اصلی بود، او 77 بازی ملی دارد. شماره 2 در دهه 80 و 90 برای چکسلواکی و اسلواکی بازی کرده و در تیم ملی مربی پسرش بوده، مثل الان که مربی اسلووان است. وایس بزرگ هم سه بازی در دهه 60 برای چکسلواکی انجام داده است.
جستجو
آرشیو تاریخی