چرایی حاشیه میزبانی نکا برای قهرمانی کشور کوهستان

کم‌لطفی رکابزنان یا کم‌کاری میزبان؟

شرایط بد محل اسکان و غذای رکابزنان کوهستان در نکا میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور، سر و صدا به پا کرد.
ظاهراً نارضایتی رکابزنان از هتل اسکان، مشکلات قطعی آب و شام غیرمتعارف انتقادات رکابزنان را به دنبال داشته. با اینکه در بخشنامه مسابقات هزینه اسکان و غذا به پای میزبان نوشته شده بود، اما بعضی از دوچرخه‌سواران برای هر تخت 500 هزار تومان داده بودندو قطعی چندساعته آب، رکابزنان را بعد از مسابقه به دردسر انداخت.
آرش امیدفر ناظر فدراسیون دوچرخه‌سواری، هم به رکابزنان حق می‌دهد و هم میزبان. او می‌گوید: «ما همیشه قشنگ‌ترین مسابقه را در نکا داریم و این اتفاقات هم همیشه هست. شاید در آینده هم بیفتد. این حاشیه‌ها با کم‌لطفی یکسری از بچه‌ها و کم‌کاری میزبان به وجود آمد. شاید بچه‌ها باید موقع به وجود آمدن اتفاقات حرفه‌ای‌تر رفتار می‌کردند و قضیه را با من ناظر مسابقات مطرح می‌کردند.»
ناظر فدراسیون در مسابقات قهرمانی کشور کوهستان درباره اتفاقات پیش‌آمده اینطور توضیح می‌دهد: «رقابت‌های کراس‌کانتری در نکا برگزار شد و برای هر ماده هتل و غذای رایگان برای 24 ساعت در نظر گرفته شد چراکه مسابقات هر ماده یک روز بود. اما مشکل این است که به خاطر خوش‌آب و هوایی هر کسی به مازندران می‌آید، دلش نمی‌آید سر موعد آنجا را ترک کند و همه می‌خواهند هر 4 روز هزینه‌ها رایگان باشد. ما 58 نفر برای مسابقات داشتیم که 30 نفر از آنها برای اینکه رفت و آمد راحت باشد، در کلبه‌های بوم‌گردی چسبیده به مسیر مسابقه ماندند. ظاهراً یک‌بار غذا به بچه‌ها ماکارونی دادند و بچه‌ها می‌خواهند کنار ماکارونی غذای دیگری هم باشد، وقتی پذیرش قبول می کند بچه‌ها می‌گویند تخم‌مرغ و سیب‌زمینی هم باشد که برای آنها سیب‌زمینی و تخم‌مرغ درست می‌کند. یکی دو تیم عکس غذا را برای من فرستادند که وقتی من پرس‌وجو کردم، مسئول برگزاری گفت این کنار ماکارونی بوده است. البته مسئول هیأت مازندران روز اختتامیه جبران کرده و همه شرکت‌کنندگان را به رستوران دعوت کرد. قطعی آب محل اسکان هم به خاطر ترکیدگی لوله بوده که مقصر برگزارکننده مسابقات نبوده است.»
ناظر رقابت‌ها اما گزارش اتفاقات پیش‌آمده را به فدراسیون داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی