لیگ برتر هندبال با سرمربی تیم ملی استارت می‌خورد

کرباسچی: کیفیت داوری بالاتر می‌رود

فصل جدید لیگ برتر هندبال از سه‌شنبه در کرمان با حضور رافائل کاستلو، سرمربی تیم ملی کشورمان آغاز می‌شود. فصلی که با مسابقه بین تیم‌های صنعت مس کرمان و نیروی زمینی کازرون قهرمان و نایب قهرمان فصل قبل در کرمان در حضور رافائل کاستلو اسپانیایی استارت می‌خورد. چهار دیدار دیگر هفته نخست هم چهارشنبه ۱۶مهر در شهرهای یزد، اصفهان و لارستان انجام می‌شود. سنگ آهن بافق میزبان سپاهان نوین است و زغال سنگ طبس در لارستان به مصاف تیم شهید چمران این شهر می‌رود. فولاد مبارکه سپاهان و گیتی‌پسند اصفهان نیز میزبان تیم‌های آلومینیوم اراک و نفت و گاز گچساران خواهند بود.
با توجه به حضور سرمربی اسپانیایی تیم ملی در ایران و نظارت او برعملکرد بازیکنان لیگ برتری شاهد جدال سنگین بین تیم‌ها و بازیکنان خواهیم بود، همین مسأله کار قضاوت داوران را سخت می‌کند. محسن کرباسچی، رئیس کمیته داوران اما امیدوار است که قضاوت‌ها نویدبخش روزهای خوبی باشد: «داوری هندبال رو به پیشرفت است و از سال گذشته که وارد کمیته داوران شدم، موضوع پیشرفت داوری در سراسر کشور مطرح بود که نویدبخش پیشرفت خوب داوری در لیگ‌برتر است.»
اما به رغم انتقاداتی که فصل قبل به داوری شد؛ او می‌گوید: «سمینارهایی در دو فصل برگزار کردیم که داوران با قوانین جدید به صورت عملی و تئوری آشنایی پیدا کنند و مطمئنم سطح قضاوت‌ها از سال گذشته متفاوت‌تر می‌شود. این روند را ادامه خواهیم داد تا کمکی به رشد و توسعه داوری هندبال به‌ویژه برای داوران جوان و استعدادهایی که در شهرستان‌ها هستند، باشد.»
رئیس کمیته داوران در پایان هم تأکید می‌کند: «با نگاهی به روند جذب بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر، می‌توانیم شاهد رقابتی نزدیک و دشوار در لیگ‌برتر هندبال باشیم که این موضوع ارتقای سطح هندبال کشورمان را به همراه خواهد داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی