پلن B گم شد

حسن خان‌محمدی
(بازیکن سابق پرسپولیس)

پرسپولیس خیلی زود به گل رسید و در نیمه اول بازی نسبتاً خوبی را از پرسپولیس شاهد بودیم اما در ادامه خصوصاً در نیمه دوم بازیکنان تیم پاختاکور راه ارتباط مدافعان و هافبک‌های تیم ما را بستند به همین دلیل راه بازیسازی ما بسته شد و عملاً نتوانستیم توپ‌های خوبی به خط حمله‌مان برسانیم و تیم در نیمه دوم به مشکل خورد.
زمانی که توپ را از دست می‌دادیم مدافعان کناری ما باید توپ را مستقیماً به مهاجمان می‌رساندند و با چنین روشی حتماً می‌توانستند شرایط خوبی را برای مهاجمان فراهم سازند. در این صورت شرایط برای زدن گل دوم ما هم مهیا می‌شد. در این صورت تیم پاختاکور هم حتماً تغییر حالت می‌داد و از حالت پرس برروی دفاع ما خارج شده و شرایط برای تیم ما خیلی بهتر می‌شد. قطعاً ما هم مانند هر تیم بزرگ دیگری نمی‌توانیم 90 دقیقه تیم مقابل را پرس کنیم. این موضوع در خصوص تیم پاختاکور هم صدق می‌کرد و حتماً در زمانی که آنها راه ارتباط بین مدافعان و هافبک‌های ما را بسته بودند باید از پلن B استفاده می‌کردیم و با بردن توپ به کناره‌ها طراحی حملات‌مان را انجام می‌دادیم و با این روش دوباره می‌توانستیم مانند 30 دقیقه اول بازی دوباره سوار بر بازی شویم.
البته هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده و پرسپولیس هم حتماً می‌تواند شرایط خوبی در آسیا پیدا کند. برای پرسپولیس خوب هزینه شده و باید تیم با بردها و نتایج خوبش در لیگ نخبگان با پاداش‌های خوبی که برای هر برد و نتایج خوب تعیین شده، می‌تواند بخشی از پول و هزینه‌ای که صرف کرده را کسب کند. به نظرم ما می‌توانستیم الان به جای یک امتیاز چهار امتیاز کسب کنیم چون حق ما مقابل الاهلی برد و پیروزی بود. با وجود این برد و پیروزی و موفقیت در لیگ نخبگان دور از دسترس نیست و حتماً اگر آن مشکلات تاکتیکی که گفتم حل شود ما در این تورنمنت هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. ما با حضور یاسین و‌ پورعلی گنجی و استفاده کامل از همه بضاعتمان و بازی گرفتن بیشتر از مهره‌ای مانند اورونوف حتماً می‌توانیم خیلی موفق عمل کنیم و در لیگ نخبگان هم مانند لیگ برتر خودمان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی