مجتبی شیری: مدافعان پرسپولیس فقط به فکر بازیسازی نباشند

چادرملو را دست کم نگیرید

ناصر قراگزلو
خبرنگار


مجتبی شیری که زمانی در پست‌های مدافع میانی و مدافع چپ برای پرسپولیس به میدان می‌رفت معتقد است با بازی در شرایط سخت آب و هوایی و زمین چمن نه چندان مناسب نمی‌توان چندان در خصوص مسائل فنی بازیکنان حرف زد و آن را ملاک درستی برای ارزیابی قرار داد.
در خصوص شرایط فنی بازی مقابل پاختاکور چه صحبتی دارید؟
شرایط بارندگی و بد آب و هوایی در کنار زمین چمن نه چندان مناسب موجب شده بود که بازیکنان در کنترل توپ و متعاقب آن پاس دادن با مشکل مواجه شوند. با وجود این پرسپولیس خیلی زود به گل رسید و در نیمه اول بازی خیلی خوبی ارائه داد اما در نیمه دوم بازیکنان به لحاظ بدنی کمی دچار مشکل شدند که دلیلش شاید بازی سنگین دربی بود.
گاریدو هم به نظر مانند سایر بازی‌ها خیلی برنامه خوب تاکتیکی برای بازیکنان در نظر نگرفته بود!
خیر این گونه نیست. قطعاً او برای این بازی هم برنامه خاص تاکتیکی داشته و موارد فنی لازم را به بازیکنان گوشزد کرده و به نوعی وظیفه خودش را به نحو احسن انجام داده بود اما به هر حال وقتی بازی شروع می‌شود همه چیز به عملکرد بازیکن در زمین بستگی دارد و دیگر چیزی در اختیار مربی نیست.
چرا بازیکنان پرسپولیس خصوصاً بازیکنانی که در دربی بیشتر درخشیده بودند مقابل پاختاکور کم‌رمق و تا حدودی بی‌انگیزه نشان دادند؟
به نظر من در آن شرایط زمین و هوا نباید در مورد بازیکنان نظر داد چون شرایط کنترل و سرعت توپ و به طور کلی بازی کردن از شکل طبیعی خارج می‌شود
عملکرد مدافعان و به شکل کلی سیستم دفاعی را چگونه ارزیابی کردید؟
سیستم دفاعی پرسپولیس خوب است و مدافعان میانی و کناری خوبی در تیم حضور دارند. من تیم این فصل پرسپولیس را تیم کامل و خیلی خوبی می‌دانم که در پست‌های مختلف از بضاعت خوبی برخورداراست و مشکلی از این لحاظ ندارد. منتهی مدافعان پرسپولیس باید بیشتر تمرکزشان به کارهای دفاعی باشد و به محض اینکه توپ را می‌گیرند به فکر بازیسازی نباشند و از وینگرها و مهاجمان حریف غافلگیر نشوند. در واقع باید بالانس خیلی خوبی بین دفاع و بازیسازی وجود داشته باشد.
در خصوص بازی با چادرملو که در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود چه نظری دارید؟
اگر زمین چمن ورزشگاه تختی خوب باشد حتماً پرسپولیس روز سختی را برای چادرملو رقم خواهد زد منتهی نکته‌ مهم اینکه بازیکنان باید تمام تمرکزشان را روی این بازی معطوف کنند و از فکر بازی مقابل السد و سایر مسائلی که در بازی قبلی وجود داشته خارج شوند تا با تمام توان و انگیزه بالا کار کنند و تیم حریف را به هیچ وجه دست کم نگیرند.
نتیجه بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
پرسپولیس با نتیجه دو برصفر چادرملو را شکست خواهد داد و به نظرم وحید امیری و علیپور گل‌های پرسپولیس را به ثمر می‌رسانند.

جستجو
آرشیو تاریخی