گزارش خبری

مدعیان غیرمنتظره لیگ قهرمانان
برست پدیده فرانسوی فوتبال اروپا
انتظار می‌رفت در اولین هفته‌های فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های پرقدرت و با سابقه فوتبال اروپا در صدر جدول رقابت‌ها قرار بگیرند اما سه تیم شش امتیازی مسابقات در پایان روز اول هفته دوم، بایر لورکوزن، دورتموند و برست بودند. شروع پرقدرت لورکوزن با برتری مقابل قهرمان هلند و میلان در دو مسابقه ابتدایی، هواداران این تیم را به یک فصل شگفت‌انگیز دیگر با ژابی آلونسو امیدوار کرده اما میهمان ناخوانده صدر جدول این دوره لیگ قهرمانان اروپا، تیم برست فرانسه است. تیمی که با قرار گرفتن در رتبه سوم لیگ یک فرانسه در فصل گذشته، صعودی تاریخی به لیگ قهرمانان اروپا داشت و حالا در دو بازی اول خود از این مسابقات، به دو برد ارزشمند رسیده است. برست که حالا به شانس بزرگ صعود از مرحله لیگ در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده است، بهترین رتبه خود در لیگ فرانسه را حدود 40 سال قبل و با حضور در رده هشتم لیگ به دست آورده بود.
برست که این فصل را تا اینجا با حضور در رده سیزدهمی لیگ فرانسه آغاز کرده، ابتدا اشتورم گراتس اتریش را شکست داد و در دومین بازی خود، با چهار گل از سد سالزبورگ گذشت تا برای سایر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا خط و نشان بکشد. این در حالی است که برست در آغاز فصل گذشته، یکی از کاندیداهای سقوط در لیگ یک فرانسه بود و ورزشگاه این تیم، دومین ورزشگاه کوچک لیگ این کشور محسوب می‌شود.


شوماخر بعد از یک دهه در انظار عمومی ظاهر شد
میشائیل شوماخر، اسطوره فرمول یک برای اولین بار پس از بیش از یک دهه پس از حادثه اسکی، در مراسم عروسی دخترش در اسپانیا در انظار عمومی ظاهر شد. به‌رغم استفاده از کلاه ایمنی، شوماخر در دسامبر ۲۰۱۳ دچار آسیب مغزی شد و اگر از وسایل حفاظتی استفاده نمی‌کرد قطعاً جانش را از دست می‌داد. او با هواپیما به بیمارستان گرنوبل منتقل شد و تحت چندین عمل جراحی قرار گرفت. شوماخر مدت زمان طولانی را در مراقبت‌های پزشکی گذراند و خانواده‌اش تلاش کردند تا حریم خصوصی او را حفظ کنند. شوماخر که از زمان این حادثه وحشتناک توسط خانواده‌اش محافظت می‌شود، در مراسم عروسی جینا ماری که در مایورکا برگزار شد، دیده شد. فقط اعضای خانواده و بستگان نزدیک اجازه حضور در این مراسم را داشتند.  این اولین باری است که او بعد از حادثه اسکی در معرض دید عموم قرار گرفته و با این حال از میهمانان این مراسم خواسته شده است که برای جلوگیری از عکس گرفتن، تلفن همراه خود را همراه نداشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی