واکنش‌های فوق‌العاده همراه با قدرت بازیسازی

داوید رایا، کلید موفقیت آرسنال

به نظر می‌رسد از جنجال دروازه‌بانی در آرسنال بین داوید رایا و آرون رمزدیل زمان زیادی می‌گذرد. بعد از چند اشتباه دروازه‌بان انگلیسی، میکل آرتتا به گلر اسپانیایی اعتماد کرد. او شروع فوق‌العاده‌ای در امارات نداشت اما بهتر از حد تصور مربی هموطنش به اعتماد آرتتا پاسخ داده و حالا یکی از مهم‌ترین بازیکنان آرسنال شده است.
رایا سه‌شنبه‌شب در برد 2 بر صفر تیمش مقابل پاری‌سن‌ژرمن برای پنجمین‌بار در هشت بازی این فصل کلین‌شیت کرد در حالی که بازی اول توپچی‌ها در خانه آتالانتا هم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. در ایتالیا روی ضربه پنالتی میزبان، دبل‌سیو داشت و در این بازی اگرچه آن موقعیت پیش نیامد اما چند بار قدرتمندانه واکنش نشان داد. او روی یک ضربه عالی از راه دور لی‌کانگ‌این دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در یک ضربه شروع مجدد اختلاف دوگله تیمش را حفظ کرد. در واقع، کار رایا در این بازی خیلی سخت نبود و میهمان تنها دوضربه در چهارچوب داشت که روی هر دو موفق عمل کرد.
بازی‌های رایا تا اینجای کار در لیگ قهرمانان نسبت به فصل قبل پیشرفت محسوسی داشته. او در شوت‌گیری همواره موفق بوده اما بازیسازی را به ویژگی‌های خود اضافه کرده، مقابل پاری‌سن‌ژرمن یک موقعیت خوب برای گابریل مارتینلی ایجاد کرد در حالی که فصل قبل پاس‌های او به گل حریفان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان تبدیل می‌شد.
دروازه‌بانی پستی است که آرسنال برای اینکه در فصل 2025-2024 یک گام جلوتر برود، به استحکام آن نیاز دارد. ویلیام سالیبا و گابریل می‌توانند بهترین زوج دفاعی اروپا باشند. دکلان رایس و مارتین اودگارد به آسانی کار انتقال از دفاع به حمله را انجام می‌دهند و بوکایو ساکا و لئاندرو تروسار با پیشرفت خوب خود می‌توانند کای هاورتز را در نوک حمله تغذیه کنند. تماشای پیشرفت داوید رایا به تیم اعتماد به نفسی بی‌نظیر می‌دهد.
قدرت بازیسازی رایا لایه جدیدی به حمله آرسنال می‌دهد. شاید در این بازی به گل منجر نشد اما تیم‌های حریف را ناکام می‌گذارد. خطر پرس با این واقعیت که رایا می‌تواند توپ را از معرکه بیرون بفرستد و موقعیت ایجاد کند، از بین می‌رود و گزینه‌های هجومی آرسنال را مضاعف می‌کند.
سیوهای او را هم باید لحاظ کرد. از آتالانتا یک امتیاز باارزش گرفتند و واکنش معجزه‌آسای او مقابل استون ویلا باعث کسب سه امتیاز از بازی سخت ویلاپارک شد. اگر او همینطور ادامه دهد، آرسنال می‌تواند موفق باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی