25 بازی بدون باخت در لیگ قهرمانان

نبرد نابرابر غول و بچه

بازی سه‌شنبه‌شب در پایتخت اسلواکی به معنای واقعی کلمه نبرد نابرابر غول و بچه بود؛ به همین یک آمار توجه کنید: بزرگترین خرید تاریخ اسلووان براتیسلاوا با 850 هزار پوند به این تیم آمده در حالی که ارلینگ هالند در کمتر از سه هفته این رقم را به عنوان دستمزد می‌گیرد!
بنابراین جای تعجب ندارد که تیم پپ گواردیولا یکی از آسان‌ترین سه‌امتیازهای تاریخ لیگ قهرمانانش را گرفت. این شاید اولین بازی سیتی در اسلواکی بود اما نخستین بازی خانگی اسلووان در بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا هم بود. میزبان از چهار مرحله مقدماتی و هشت بازی عبور کرد تا برای نخستین‌بار در مرحله لیگ در لیگ قهرمانان شرکت کند.
البته همه اینها باعث نشد که گواردیولا قویترین تیم خود را راهی میدان نکند با وجود آنکه نسبت به بازی قبلی شش تغییر داشت. همه بودند از جمله هالند، ایلکای گوندوغان و فیل فودن که به دلیل مصدومیت برای دومین‌بار در این فصل در ترکیب اصلی قرار گرفت.
ماتئوس نونز وظیفه سخت پرکردن جای خالی رودری را برعهده داشت و مشخص بود که گواردیولا به دنبال یک برد قاطع است تا تساوی خانگی با اینترمیلان در دیدار نخست را جبران کند. سیتی در نیمه اول 13 موقعیت گل داشت و جای تعجب اینکه تنها دوگل زده و هنوز پای هالند به گل باز نشده بود. گوندوغان و فودن در نیمه‌اول گل زدند.
هالند در نیمه‌دوم خودش را رساند و تعداد گل‌هایش در لیگ قهرمانان را به 42 گل در 41 بازی رساند تا از بهترین گلزن تاریخ سیتی در این رقابت‌ها یعنی سرخیو آگوئرو عبور کند. جیمز مک‌آتی هم نخستین گلش برای سیتی را در این بازی لیگ قهرمانان زد. شاید تیم اسلواک چندان هم از این باخت ناراضی نباشد؛ اگر سیتی فرصت‌طلبانه‌تر بازی می‌کرد، تعداد گل‌هایش دورقمی می‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی