چادرملو تا چه حد برای ادامه این لیگ فرسایشی آماده است؟

اردکانی‌ها در کلاس درس پرسپولیس

وصال روحانـی
خبر‌نگار


بازی بعدی چادرملو مقابل پرسپولیس که شنبه برگزار می‌شود، می‌تواند یک کلاس درس واقعی برای تیم اردکانی باشد که اولین فصل حضورش را در لیگ برتر ایران سپری می‌کند. چادرملو، تا اینجای کار، معدلی کاملاً متوسط را به ثبت رسانده است. این تیم در شش بازی خود، صاحب دو برد و دو تساوی شده و دو باخت را هم متحمل شده و اگرچه با اندوختن هفت امتیاز، در رده هفتم جدول نشسته اما چون فاصله تیم‌های وسط جدولی با یکدیگر بسیار کم و فشردگی کار در این نقطه فراوان است، یک باخت احتمالی هم کافی است تا سقوطی شش، هفت پله‌ای را در جدول تجربه کند و البته یک برد محتمل تازه هم می‌تواند اثر عکس بگذارد و چادرملو را لااقل برای یک هفته به رده ششم ارتقا دهد.
 
بار اصلی روی دوش هسته مرکزی
چادرملو فصل پیش دست در دست خیبر، از لیگ یک بالا آمد و جشن بزرگی را برای هوادارانش موجب شد. به تصمیم مدیریت این باشگاه، سعید اخباری سرمربی چادرملو که طراح و مجری این صعود بود، در سمت خود ابقا شد و براساس سلایق این مربی در پیش‌فصل، 10بازیکن جدید به این تیم پیوستند که نیمی از آنها خارجی‌اند. بین نفرات ایرانی ملحق شده به چادرملو، محمد پاپی و محمدمهدی احمدی نام‌آشناتر از سایرین هستند ولی قابلیت‌های نفرات خارجی این تیم که طی 6 هفته نخست لیگ کم و بیش عیان شده، آنچنان خوب نیست که بتواند به تنهایی یک آینده تضمین شده را برای چادرملو فراهم آورد. در نتیجه هر کاری که این تیم باید برای ماندن در لیگ برتر انجام بدهد و از سقوط مجدد به لیگ دسته اول نجات یابد، باز هم باید توسط هسته اصلی و مرکزی تیم چادرملو و همان نفراتی به انجام برسد که فصل پیش این تیم را لیگ برتری کردند و بجز یکی دو استثنا، همه آنها در این فصل نیز در تیم اردکانی عضویت دارند.
 
فرصتی برای تسویه حساب
اخباری با وجود سن کمش در ظرفیت‌ها و پست‌های مختلف و عمدتاً در سمت‌های درجه دوم در چند تیم لیگ برتری انجام وظیفه کرده و البته طی دو، سه فصل گذشته در چند مقطع به‌طور اضطراری و کوتاه‌مدت سرمربیگری را هم در این لیگ تجربه کرده است. بازگشت فصل پیش او به لیگ یک و بالا آوردن چادرملو، اخباری را برای اولین بار در هیأت یک سرمربی قطعی به صحنه لیگ برتر بازگردانده اما ماندن او در این سمت وابسته به نتایجی است که تا به حال گرفته و در هفته‌های بعدی کسب خواهد کرد. کلاس آموزشی دیدار با پرسپولیس در هفته هفتم به همین سبب برای اخباری و شاگردانش بسیار مهم است و این مربی قطعاً روی خستگی نسبی روحی و فیزیکی این تیم پرمهره تهرانی که دوشنبه شب در لیگ نخبگان آسیا بازی داشت، حساب باز کرده است. تیم اخباری در هفته هشتم لیگ هم بازی ویژه و جالبی مقابل خیبر خواهد داشت که حالا باید در لیگ برتر قدرت خود را به نمایش بگذارد و به قولی تسویه‌حساب کند. همه بازی‌های بعدی چادرملو در لیگ بیست‌وچهارم نیز به سختی همین دو دیدار پیش‌رو خواهد بود. آیا اخباری و مردانش برای این لیگ طاقت‌فرسا و انرژی بر باد ده و به واقع ضعیف‌کش، به اندازه کافی مهیا هستند؟

جستجو
آرشیو تاریخی