آمار شش هفته کم گل لیگ برتر

جایگاه عجیب استقلال و جهش خیره کننده ملوان

حسین برزگر یاری
روزنامه‌نگار


شش هفته از لیگ گذشته و فقط دو بازی معوقه هنوز برگزار نشده است. با این حال 16 تیم حاضر آمار قابل توجهی را از خود به جا گذاشتند که شاید توجه به آن بتواند راهکارهای جدیدی را در ادامه راه برای خودشان در نظر بگیرند.
 
هوادار بدون گل زده
مهدی رحمتی با تیم هوادار با اینکه سه امتیاز به دست آورده اما هنوز در شش بازی انجام داده موفق به گلزنی نشده است. در واقع آنها بدون گل زده ضعیف‌ترین خط حمله را تا اینجای لیگ به خود اختصاص داده‌اند. جذب محمد عباس‌زاده امیدواری را نزد رحمتی بیشتر کرده تا طلسم گل نزدن‌شان شکسته شود.
 
پرسپولیس بدن باخت
گاریدو سرمربی پرسپولیس با اینکه از دو بازی اولش دو امتیاز به دست آورده بود اما هر سه بازی بعدی‌اش(به خصوص) دربی را با پیروزی پشت سر گذاشت. قرمزهای پایتخت با این آمار تنها تیم بدون باخت لیگ بیست‌وچهارم هستند. البته بازی هفته چهارم آنها با گل‌گهر برگزار نشده است. پرسپولیس در صورت برنده شدن در آن بازی به صدر جدول می‌رود.
 
سه تیم بدون برد
سه تیم نساجی، شمس‌آذر و هوادار بی‌دلیل در انتهای جدول قرار نگرفته‌اند. آنها در شش هفته لیگ هنوز رنگ پیروزی را ندیده‌اند. این نتایج برای هواداران قائمشهری و قزوینی قابل قبول نیست. هر کدام‌شان با کسب اولین سه امتیاز تا حدود زیادی از این شرایط سخت خلاص می‌شوند.
 ذوب‌آهن رکورددار تساوی
چهار تساوی از شش بازی این آماری است که محمد ربیعی به آن عادت دارد. ادامه همین روند شرایط را در لیگ برایشان به مراتب سخت‌تر خواهد کرد. پرسپولیس، هوادار، خیبر و سپاهان تیم‌هایی بودند که ذوبی‌ها یک امتیاز از آنها گرفتند.

ضعیف‌ترین خط دفاعی؛ دو تیم
تیم شهر قزوین با فصل گذشته‌اش خیلی فاصله دارد. شمس‌آذر در 6 بازی هشت گل دریافت کرده و از این بابت در کنار چادرملو ضعیف‌ترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده‌اند. البته دو پیروزی اقتصادی یزدی‌ها جایگاه مناسبی را برایشان رقم زده است. در همین راستا تیم تراکتور تبریز با 10گل زده بهترین خط حمله را دارد.

جایگاه عجیب استقلال
بدون شک اگر به بدبین‌ترین هوادار استقلال هم در ابتدای فصل گفته می‌شد که تیم محبوب‌شان در پایان هفته ششم(با یک بازی کمتر) با پنج امتیاز در مکان یازدهم قرار خواهد گرفت باورش نمی‌شد. اما این اتفاق افتاده و آنها در صورت پیروزی در بازی معوقه‌شان هم در بهترین حالت به رده ششم می‌رسند.

هفته ششم، کم‌گل‌ترین هفته
از هفته اول تا سوم تعداد گل‌های ردوبدل شده لیگ هفته به هفته بیشتر می‌شد. اما در هفته چهارم(با دو بازی معوقه) 9 توپ از خط دروازه‌ها گذشت و یک هفته بعد این آمار در عدد 16 ایستاد. درحالی‌که انتظار می‌رفت این روند صعودی ادامه پیدا کند اما برعکس، تیم‌ها با شش گل ضعیف‌ترین آمار را از خود به جا گذاشتند. هفته اول 14، هفته دوم 15، هفته سوم 19، هفته چهارم 9، هفته پنجم 16 و هفته ششم هم 6 گل به دست آمد.
 
علاقه نعمتی به کارت قرمز
با اینکه فقط شش هفته از لیگ گذشته سیامک نعمتی هافبک نساجی رکورد قابل توجه و البته ضعیفی را از خود به جا گذاشته است. او در دقیقه9 بازی هفته چهارم مقابل چادرملو با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج و همین اتفاق در دقیقه 40 بازی هفته ششم مقابل شمس‌آذر تکرار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی