هاشمی: فدراسیون‌ها 60 تا 70 درصد بودجه را گرفته‌اند

مسافران ناگویا حقوق ۱۵ تا ۲۰۰ میلیونی می‌گیرند

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دیروز بعد از جلسه چهلم هیأت اجرایی با حضور در جمع خبرنگاران از مصوبه‌ها درباره بسته حمایتی مسافران بازی‌های آسیایی ناگویا گفت. البته قرار است برای سه دستور جلسه جلسه فوق‌العاده برگزار شود. او می‌گوید: «در چهلمین جلسه هیأت اجرایی بحث‌های مختلفی مطرح شد. ما باید برای مجمع عمومی تصمیم‌گیری می‌کردیم. درباره بازی‌های آسیایی و المپیک لس‌آنجلس صحبت کردیم. 6 دستورجلسه داشتی که سه دستور جلسه ماند که برایش جلسه فوق‌العاده می‌گذاریم.»
او درباره اینکه ورزشکاران مسافر بازی‌های آسیایی ناگویا بسته حمایتی می‌گیرند، گفت: «قرار شد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ناگویا کیفی باشد و برای حمایت از ورزشکاران حاضر در آن با همکاری فدراسیون‌ها، بعد از بررسی گزارش‌های فنی، مثل المپیک پاریس بسته حمایتی 15 تا ۲۰۰میلیون تومانی بگیرند. البته باید مصوبه قطعی شود و اعضا نقطه نظراتی داشتند. برای یک تا دو هفته آینده که اعضای هیأت اجرایی گزارش ما را مطالعه کردند و نهایی شد، این مصوبه را نهایی می‌کنیم. در مورد جزئیات و رنگ مدال جلسه بعد صحبت می‌کنیم‌.»
به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک خوابگاه آزادی به فدراسیون پزشکی - ورزشی واگذار شد و مدیریت خوابگاه نصرت هم به مدیریت فدراسیون گلف، اما به همه فدراسیون‌ها سرویس می‌دهد. کمیته ملی المپیک نیز مدیریت هتل آکادمی المپیک را برعهده دارد.
مناف هاشمی از کمک مالی میلیاردی به فدراسیون‌ها هم می‌گوید: «قرار شد یک میلیارد تومان برای المپیاد دانش‌آموزی به فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کمک شود. ما ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم. ۸۸ میلیارد تومان هم پاداش به ورزشکاران المپیکی دادیم. از علیپور، رستمیان و شمشیربازی که نزدیک به مدال بودند هم تقدیر کردیم. به فدراسیون کوهنوردی هم در بحث تجهیزات کمک کردیم.»
به گفته او مالیات از پاداش مدال‌آوران حذف می‌شود: «مالیات قانون است و پاداش مشمول مالیات می‌شود. اگر لایحه‌ای از دولت داده شود که ۱۰ درصد مالیات حذف شود، مالیات نمی‌گیریم. در حال تلاش هستیم این لایحه را بگیریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی