مدیر کل ورزش وزارت نفت به خوزستان می‌رود

بسکتبال نفت آبادان در بحران

گل بود و به سبزه نیز آراسته شد. در حالی که بیشتر اخبار این روزهای بسکتبال به احتمال کناره‌گیری ذوب‌آهن اختصاص داشت، احتمال انحلال تیم بسکتبال نفت آبادان هم قوت گرفت؛ آن هم دو روز مانده به شروع لیگ برتر.
خبری که با اعلام آن سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال، رقابت‌ها را یک هفته به تعویق انداخت. در حالی که قرار بود فردا هفته اول لیگ برتر برگزار شود اما ظاهراً هفته اول به درخواست حامد حدادی، بازیکن تیم نفت آبادان به تعویق افتاده چراکه شنیده می‌شود تیم جنوبی در آستانه انحلال قرار دارد و تمریناتش هم تعطیل شده است.
هنوز دلیل این موضوع مشخص نیست اما شنیده می‌شود باشگاه نفت برای امسال بودجه‌ای تعیین و طبق آن تیمش شروع به جذب بازیکن کرده است؛ بودجه‌ای که پس از تصویب در هیأت‌مدیره باشگاه، مصوبه وزارت نفت را نگرفته و حالا دردسرهایی را برای مدیران این باشگاه به وجود آورده است.
حالا وزارتخانه نفت معتقد است به خاطر اینکه ارقام به تصویب نرسیده و مورد تأییدش نیست، باید بودجه کم شود. به نظر می‌رسد منصور قنبرزاده مدیرکل ورزش وزارت نفت امروز در سفر به آبادان در این باره بررسی‌های لازم را انجام دهد و بعید نیست مبلغ قرارداد نفتی‌ها کمتر شود.
این در حالی است که تیم بسکتبال نفت آبادان با حامد حدادی، آرن داودی، سعید داورپناه، محمد حسن‌زاده، حسین مکاریان، نوید رضایی‌فر، مجید رحیمیان، محمد مهدی رحیمی و محسن مرادخانی قرارداد بسته و اگر باشگاه مبلغ قراردادها را کم کند، بازیکنان به خاطر نبود تیم چاره‌ای جز بازی برای آبادان ندارند. تیم بسکتبال زنان نفت هم با جذب اکثر ملی‌پوشان با قراردادهای بالا، توازن را در لیگ برتر بسکتبال زنان به‌هم ریخته و همین مسأله خیلی از تیم‌ها را برای جذب بازیکن به دردسر انداخته است، چراکه اسپانسرها قادر به پرداخت مبالغ درخواستی بازیکنان نیستند.
با این حال میثم علیپور، سرپرست سازمان لیگ بسکتبال صحبت‌های انحلال تیم نفت آبادان را رد و می گوید: «بحث انحلال تیم نفت آبادان اشتباه است و تا این لحظه چنین موضوعی مطرح نیست اما درباره ذوب‌آهن این امکان وجود دارد. درباره آنها واقعاً کاری از دست سازمان لیگ برنمی‌آید و آنها کاملاً بلاتکلیف هستند. فعلاً سرمربی و بازیکن ندارند و باید ببینیم چه کاری خواهند کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی