دنیا مالی: ورزش باید در علم و هوش مصنوعی پیشتاز باشد

احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان دیروز در مراسمی از رزمندگان وزارتخانه تجلیل کرد. او با تمجید از ایثارگران گفت: «خوشحالم این توفیق را پیدا کردم در خدمت ایثارگرانی باشم که با خضوع در هشت سال دفاع مقدس از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند و مقابل رژیم تجاوزگر بعثی ایستادند و نگذاشتند که حتی یک وجب از این خاک به دست دشمنان بیفتد. تسلیت می‌گویم شهادت سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان را و امیدوارم خداوند طوری ما را هدایت کند که بتوانیم پاسدار خون شهدا باشیم. ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و نمی‌خواهیم نوکرهیچ نظامی باشیم. جریان سلطه نمی‌پذیرد که کشوری بخواهد مستقل باشد و آنها می‌خواهند که کدخدای دنیا باشند.»
وزیر ورزش بر استفاده از علم و فناوری تأکید کرد: «وظیفه امروز ما این است با استفاده از علم، فناوری و هوش مصنوعی بهترین اتفاقات را رقم بزنیم و این یک امر اجتناب‌ناپذیر است. این فرهنگ را باید در فدراسیون‌ها نیز جا بیندازیم که باید از سیستم روز دنیا برای رسیدن به سکوهای افتخار بهره بگیرند. فدراسیون‌ها باید به این موضوع واقف شوند که دوم شدن یعنی شکست. اگر ورزشکاران ما سخت‌ترین تمرینات را برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهند ما نیز در ستاد وظیفه داریم برای اول شدن تلاش کنیم.»
او در ادامه گفت: «وزارت ورزش باید در موضوع علم، فناوری و هوش مصنوعی پیشتاز باشد و بقیه ارگان‌ها هم از ما الگوبرداری کنند. سازمانی موفق خواهد شد که آنجا قانون حکمفرما باشد. باید هم‌قسم شویم که وزارت ورزش را به بالاترین سطح برسانیم. ما اگر برنامه داشته باشیم و وقت بگذاریم می‌توانیم به موفقیت برسیم، یکی از مشکلات ما این است که همدل نیستیم. غیرهمدلی برکت را از بین می‌برد.»
دنیا مالی از تغییر شرایط در تورنمنت‌ها هم گفت: «قرار است در تورنمنت‌های پیش‌رو پوست‌اندازی کنیم و شرایط را تغییر دهیم و بتوانیم جایگاه خود را نیز ارتقا ببخشیم. اولین گام ما برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن است و دومین گام هم المپیک ۲۰۲۸ امریکا. اگر می‌خواهیم در المپیک ۲۰۲۸ موفق شویم باید از حالا برنامه‌ریزی کنیم. در این راستا وظیفه داریم به بهترین شکل فدراسیون‌ها را حمایت کنیم. ما دنبال مسائل سیاسی نیستیم ولی به دنبال اقتدار و عزت ملی خود در المپیک ۲۰۲۸ هستیم. می‌خواهیم به امریکا نشان دهیم که با همه زورگویی‌ها و تحریم‌هایی که علیه ملت ایران داشته ولی بازهم ایران با اقتدار مقابلش می‌ایستد.»

جستجو
آرشیو تاریخی