صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

شماره یک سابق آبی‌ها زیر ذره‌بین

رحمتی «سرمربی» استقلال را نمی‌برد

هوادار تهران فصل سخت و متفاوتی را تجربه می‌کند. آنها به عنوان آخرین تیم لیگ برتری تمرینات پیش‌فصل خود را آغاز کردند و با تغییر ۹۰ درصدی در اسکواد خود کار دشواری در چهارمین فصل حضور در لیگ برتر دارند.
این تیم رقیب بعدی تیم استقلال در لیگ برتر خواهد بود و نکته جالب این بازی طلسم گل نزدن شاگردان رحمتی در ۶هفته ابتدایی لیگ تا اینجای کار است؛ هوادارِ قعرنشین بعد از تحمل 3 شکست و پذیرش تنها 2 تساوی و ناکامی در گلزنی، به دنبال طلسم‌شکنی و فرار از قعر جدول است.
یکی از نکات جالب دیدار استقلال و هوادار، تقابل مهدی رحمتی با جواد نکونام است. براساس قانونی نانوشته، مربیان استقلالی که بتوانند با تیم‌های خود مقابل استقلال نتیجه مطلوب بگیرند و آبی‌پوشان پایتخت را شکست بدهند، همواره جزو کاندیداهای سرمربیگری این تیم قرار خواهند گرفت و بسیاری از آنها چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اند. امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان و خود جواد نکونام از جمله همین مربیانی هستند که قبل از سرمربیگری در استقلال، با تیم‌های دیگر موفق به شکست دادن این تیم شدند و همان پیروزی‌ها نقش مؤثری برایشان در رسیدن به سمت سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت ایفا کرد.
البته سیدمهدی رحمتی به عنوان سرمربی، هیچ‌گاه نتوانسته استقلال را شکست بدهد. او که در این فصل هدایت هوادار را برعهده دارد و با این تیم روزهای پرفرازونشیبی را پشت‌سر می‌گذارد، در شرایطی باید برابر استقلال قرار بگیرد که این هفتمین رویارویی او با تیم سابق خود در قامت سرمربی است.
رحمتی که خودش یکی از 10 بازیکن برتر تاریخ باشگاه استقلال در عصر جدید به شمار می‌آید و تا سال‌های سال دروازه این تیم را با عملکرد استثنایی خود بیمه کرده بود، حالا باید با چهارمین تیم مختلف در برابر آبی‌ها قرار بگیرد. او پیش از این در قامت سرمربی تیم‌های شهرخودرو، آلومینیوم و نساجی شش مرتبه برابر استقلال قرار گرفته بود که ماحصل آن 2 مساوی و 4 شکست بوده و همین نشان از آن دارد که رحمتی هیچ‌گاه در برابر تیم سابق خود سربلند نبوده است. ذکر این نکته هم می‌تواند در نوع خود قابل تأمل باشد که تیم‌های رحمتی در تقابل با استقلال هیچ‌گاه موفق به گلزنی نشده‌اند و اتفاقاً 9 بار هم دروازه‌شان باز شده است.
حالا رحمتی با این عملکرد عجیب دوباره در سمت سرمربی مقابل استقلال صف‌آرایی خواهد کرد تا تیمش را از بحران و قعر جدول نجات دهد و باید منتظر ماند و دید که آیا موفق به خلق شگفتی مقابل تیم سابقش خواهد شد یا نه.
البته باید به این نکته مهم نیز واقف بود که رحمتی در قامت بازیکن، زمانی که مقابل استقلال قرار گرفته، بارها سابقه پیروزی مقابل تیم محبوب خود را دارد و از این حیث آمارش بسیار قابل توجه است. شاید رحمتی این‌بار در قامت سرمربی با توپ‌پر وارد کارزار بازی با استقلال شود.

جستجو
آرشیو تاریخی