صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

مصاحبه و خبر

 تقدیر هیأت مدیره از تیم
هیأت مدیره پرسپولیس، در آخرین نشست خود از اعضای تیم تشکر و قدردانی کرد و درباره بهینه‌سازی چارت سازمانی و تأسیسات ورزشی نیز تصمیم‌هایی اخذ شد.
هیأت مدیره دیروز از ساعت ۷ با حضور اعضا و مدیرعامل تشکیل جلسه داد.
در شروع این جلسه، هیأت مدیره به اتفاق با ابراز رضایت از روند رو به رشد تیم، با اشاره به ارائه بازی برتر در دربی و کسب نتیجه مطلوب از زحمات کادر فنی و تلاش‌های بازیکنان و سایر اعضای تیم تشکر و قدردانی و برای آنها در بازی مقابل پاختاکور ازبکستان، آرزوی موفقیت کرد.
در ادامه رضا درویش، اعضا را در جریان آخرین گزارش‌ها و رویدادهای مالی، ورزشی و حقوقی باشگاه قرار داد. ساختار سازمانی، اصلاح آن و آیین‌نامه‌های مرتبط نیز از جمله موارد مورد بحث بود.
در این نشست استفاده بهینه از تأسیسات ورزشی در اختیار و همچنین بهینه‌سازی آنها برای افزایش کارکرد، راندمان و توسعه عمرانی مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیم‌هایی اخذ شد.


مصدومیت نگران کننده عالیشاه
دکتر فرید زرینه تأکید کرد در حال حاضر تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس، امید عالیشاه است. او تأکید کرد گزارش ام‌آر‌آی، تشخیص اولیه را تأیید کرد و آسیب‌دیدگی عالیشاه از ناحیه همسترینگ بود.رئیس کمیته پزشکی پرسپولیس با اشاره به بازگشت اورونوف به تمرین گروهی از روز شنبه درباره وضعیت پورعلی‌گنجی هم گفت:
پورعلی گنجی تست‌های پزشکی را کامل و به خوبی پشت سر گذاشت و به این ترتیب در اختیار کادر فنی قرار گرفت.
 اینکه او در بخشی از تمرینات حضور پیدا کرده است مربوط به برنامه‌های کادر فنی برای آماده‌سازی بازیکن است. این یک روال طبیعی است که بازیکنان با پشت سر گذاشتن مصدومیت، مدتی را برای کارهای آماده‌سازی بدنی سپری کنند.
البته وقتی تمرینات اختصاصی داشت، روی بخشی از مسائل بدنی کار شد.


عزیزیان: باید گندوز را توجیه کنند
سعید عزیزیان دروازه‌بان سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد گندوز در دربی گفت: او دروازه‌بان خیلی خوبی است اما در بعضی از صحنه‌ها خیلی عجولانه کار می‌کند.
 مثلاً قبل از آن صحنه که توپ به تیر دروازه خورد باید آن توپ را می‌گرفت که عجله کرد و خوب عمل نکرد. قطعاً دروازه‌بان ملی‌پوش الجزایری باید خیلی ریلکس‌تر و آرامتر عمل کند چون در این بازی‌ها اگر اشتباهی انجام بدهید ممکن است به سختی تنبیه شوید. مشکل دیگر گندوز کارت‌های زردی است که او دریافت می‌کند و آمار کارت‌هایش بالاست.
به همین دلیل می‌گویم او باید هوشیارتر عمل کند. قطعاً تیمی که در ایران در نتیجه پیش است یا شرایط بهتری دارد دروازه‌بان با یک مکث کوچک تنبیه خواهد شد پس کادر فنی باید دروازه‌بان را توجیه کند چرا که معمولاً از دقیقه 70-60 به بعد با کوچکترین مکث به دروازه‌بان کارت می‌دهند و اینطوری کارت گرفتن برای گلری ملی‌پوش جالب نیست.
او درباره ایرادی که از گندوز می‌گیرند و گفته می‌شود او دروازه‌بان دو ضربگیری است، گفت: متأسفانه این یک ایراد است و مشکلی است که ملکه ذهن بازیکن پرسپولیس شده. در آن صحنه خاص هم سنگربان پرسپولیس توپ را مشت کرد و توپ را به شکل بدی مهار کرد که حتماً می‌شد بهتر از آن واکنش نشان داد. بعضی از خروج‌های گندوز هم مشکل دارد. البته بر روی چند توپ واکنش خوبی نشان داد اما گلر خوب نباید دوضربگیر باشد و در درون دروازه با آرامش و تمرکز کافی کار کند.


استقلال و پرسپولیس در لیگ دسته دو فوتبال
گلاره ناظمی: امتیاز از سازمان لیگ به آنها داده شد
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های لیگ دسته دو بانوان به میدان می‌روند. بعد از اجرایی شدن قانون کنفدراسیون آسیا مبنی بر اینکه تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ نخبگان باید تیم زنان نیز داشته باشند، خیلی از تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال مردان مترصد گرفتن مجوز حضور در این پیکارها شدند.
در این میان مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که مرتب صحبت از راه‌اندازی تیم زنان می‌کردند، در این میان نه امتیاز لیگ برتری خریدند و نه از لیگ یک شروع می‌کنند. آنها در دقایق پایانی، در پایین‌ترین سطح مسابقات بانوان یعنی لیگ دو اعلام حضور کردند.
گلاره ناظمی، مسئول کمیته مسابقات فوتبال زنان در این خصوص می‌گوید: «براساس نامه‌نگاری‌هایی که از سوی این دو باشگاه مبنی بر تیمداری در بخش بانوان شده است، آنها از خود سازمان لیگ امتیاز دریافت کردند و فصل جاری در رقابت‌های لیگ دو شرکت خواهند کرد.» او با توجه به اینکه در هیچ لیگ فوتبالی شهریه ورودی گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: «سازمان لیگ جهت توسعه فوتبال زنان ایران بابت حضور در مسابقات لیگ برتر ورودی دریافت نمی‌کند. تیم‌ها فقط در موارد انضباطی و حقوقی ملزم به پرداخت هزینه می‌شوند.»

جستجو
آرشیو تاریخی