صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

کلاف سردرگم مهاجم سوئدی

MRI جنجالی نبیل باهویی

 ماجرای نبیل باهویی مهاجم سوئدی پرسپولیس بدل به یک کلاف سردرگم شده که ابعادی جنجالی دارد. باهویی که فصل گذشته در آخرین ثانیه‌های پنجره‌های نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست، فاقد کیفیت فنی لازم بود و از همین رو یحیی گل محمدی کمتر از او استفاده کرد. حضور باهویی در کمتر از ۶۰ درصد بازی‌های پرسپولیس سبب شد تا یکی از سهمیه‌های خارجی سرخ‌ها برای فصل جاری از دست برود.
نبیل باهویی که در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ با پرسپولیس قرارداد امضا کرد، تنها در ۸ بازی و مجموعاً ۳۱۵ دقیقه برای این تیم به میدان رفت. طبق قوانین، حضور کمتر از ۶۰ درصد زمان مسابقاتی که در پرسپولیس فعالیت داشته، به سوختن یک سهمیه بازیکن خارجی منجر می‌شود. در واکنش به این مسأله، باشگاه پرسپولیس مدارک پزشکی مربوط به مصدومیت این بازیکن را به ایفمارک ارسال کرد تا نشان دهد که عدم حضور او به دلیل آسیب‌دیدگی بوده است.
 اما اخیراً موضوع جعلی بودن این مدارک پزشکی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع شده است. حسین بادامکی، یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در این خصوص اعلام کرد که طرح ادعاهایی مبنی بر تقلبی بودن مدارک پزشکی نبیل باهویی برای آنها سؤال‌برانگیز است. وی توضیح داد: «بخش حقوقی باشگاه در حال پیگیری وضعیت این ادعاهاست و بررسی می‌کند که چگونه و به چه دلیل چنین اتهامی مطرح شده است.»
او در مورد اینکه آیا از درون باشگاه شیطنتی در مورد مدارک پزشکی صورت گرفته یا خیر، توضیح داد: «شاید شیطنت کردند و مدارکی که دادند تقلبی است. من نمی‌توانم به قطعیت بگویم. شاید شیطنت درون باشگاه باشد و شاید بیرون باشگاه. چون به قطعیت نرسیدیم نمی‌توانم چیزی بگویم.»
 قوانین انضباطی فدراسیون فوتبال ایران به صراحت بیان می‌کند که در صورت تشخیص جعلی بودن مدارک، باشگاه مربوطه مطابق ماده ۷۰ آیین‌نامه انضباطی، جریمه خواهد شد. طبق بند ۴ این ماده، اگر کمیته انضباطی مداخله یکی از بازیکنان، مقامات رسمی یا کارمندان باشگاه در این موضوع را تشخیص دهد، این باشگاه به حداقل پانصد میلیون ریال جریمه محکوم خواهد شد. همچنین ممکن است سایر جریمه‌های قانونی نیز برای باشگاه اعمال شود.
 با توجه به شرایط پیش‌آمده، پرسپولیس در یک موقعیت بحرانی قرار دارد که می‌تواند تأثیرات زیادی روی این تیم داشته باشد. پیگیری‌های حقوقی این پرونده، احتمالاً یکی از چالش‌های اصلی آینده نزدیک این باشگاه خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی