نتیجه 3 بر صفر به سود تراکتور می‌شود

فیلم هندی در لیگ قهرمانان

اکبر منتشلو
خبر‌نگار


 تیم‌های فوتبال تراکتور ایران و موهان‌باگان هند در هفته دوم رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار است روز چهارشنبه ۱۱مهر در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز رودرروی هم قرار گیرند اما طبق اعلام رسانه‌های هندی اعضای تیم موهان‌باگان از سفر به ایران خودداری کرده‌اند.
یونس باهنر مدیر تیم فوتبال تراکتور درباره خودداری تیم موهان‌باگان هند از سفر به تبریز برای دیدار با تراکتور می‌گوید: «خیلی در جریان این موضوع نیستیم، اما ظاهراً قرار بود بیایند که نیامدند. به ما هم تا الان اطلاعی نداده‌اند. امیدواریم بیایند و بازی را انجام بدهیم. در این وضعیت AFC آنها را جریمه خواهد کرد. اگر نیایند نتیجه هم 3برصفر به نفع ما می‌شود و امتیاز برای ماست، اما دوست داریم بیایند و بازی کنیم. قانوناً AFC باید به ما اطلاع بدهد. تیم هندی اگر نمی‌خواهد بیاید باید خودش به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع می‌داد و ما فعلاً خبری نداریم.» مدیر تیم فوتبال تراکتور تبریز در واکنش به این موضوع که تیم موهان‌باگان به دلیل مسائل غیرورزشی از حضور در تبریز امتناع کرده این‌طور می‌گوید: «چنین چیزی نیست؛ ایران کشوری امن است. بعد از جنگ با عراق و طی چندین سال گذشته ما هیچ‌وقت مشکلی نداشتیم. چطور پاختاکور و استقلال تاجیکستان به ایران آمدند و مشکلی نبود و فقط این تیم هندی این حرف را زده است؟»
پس از خودداری تیم موهان‌باگان هند از سفر به ایران برای دیدار با تراکتور، فدراسیون فوتبال ایران این موضوع را به اطلاع AFC رساند. بلافاصله بعد از این موضوع کمیته مسابقات و کمیته حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ماجرا ورود کرد و تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.
 این در حالی است که نماینده AFC، ناظر داوری و داوران مسابقه صبح دوشنبه ۹ مهرماه از طریق فرودگاه شهید مدنی وارد تبریز شدند. براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، آقایان «چان کا چونگ» از هنگ‌کنگ به عنوان مسئول برگزاری، «تورز آباز» از قرقیزستان مسئول امنیت مسابقه و «پریشا کانگرام» از تایلند به عنوان ناظر داوری این مسابقه انتخاب شده‌اند. همچنین محمود سلیم سعد حومید المجرفی به عنوان داور، سلیم محمد حمود سلیم العبری به عنوان کمک‌داور اول، حمود سعد حامد حمد الشعیبی به عنوان کمک‌داور دوم و الشکسی خالد مرحون سلیمان به عنوان داور چهارم که همگی از کشور عمان هستند، به عنوان تیم داوری انتخاب شده‌اند.

 

بــــرش

موهون باگان بعد از عدم سفر به ایران: روی لیگ تمرکز می‌کنیم
در شرایطی که تیم فوتبال موهون باگان هند برای دیدار روز چهارشنبه 11مهر مقابل تراکتور ایران باید به ایران سفر کند، اعضای تیم هندی به بهانه مسائل امنیتی حاضر به سفر به ایران نشدند. پس از اتخاذ تصمیم فوق از سوی موهون باگان، صفحه این باشگاه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بدون توجه به دیدار با تراکتور در چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا، با انتشار تصویر زیر نوشت: «روی بازی بعدی مقابل محمدان تمرکز می‌کنیم!» موهون‌باگان که با کسب چهار امتیاز در رتبه هشتم جدول 13تیمی سوپرلیگ هند ایستاده، روز 15مهر به مصاف محمدان می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی